Vacances - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Esmeralda Groen - WaarBenJij.nu Vacances - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Esmeralda Groen - WaarBenJij.nu

Vacances

Door: Esmeralda

Blijf op de hoogte en volg Esmeralda

30 Mei 2010 | Frankrijk, Parijs

Zoals jullie in mijn laatste blog hebben kunnen lezen, de stage is voorbij. Eigenlijk best vreemd voor mij, want ik heb er 10 maanden gewerkt.

Er is alweer een week voorbij sinds de laatste blog. Ik heb dus al een week vakantie. Ik heb heel veel gedaan en ben nog niet echt tot rust gekomen. Ik ben niet echt relaxed en wil de hele tijd dingen doen. Nu wil ik opeens alle dingen van mijn 'To do' lijstje nog doen, maarja Parijs is zo groot, natuurlijk heb ik nog niet alles gezien. Dat is natuurlijk een reden om terug te gaan en dat ga ik ook zeker doen.

Vrijdagavond 21 mei, mijn laatste werkdag zat erop en om de vakantie goed in te luiden had ik afgesproken met wat meiden bij Pont des Arts. Een brug over de Seine dus. Als het mooi weer zit iedereen hier lekker wijn te drinken en te kletsen. Iedereen zit gewoon middden op die brug! Erg grappig eigenlijk. Was een gezellig avond!

Zaterdag, zoals ik al in mijn vorige verslag schreef, mijn verslag uitgeprint en ingebonden. Dat heeft me serieus de hele middag gekost. Aan de overkant, in mijn straat, zit zo'n klein zaakje waar je kan printen en dus dingen kan laten inbinden. De eigenaar is een Algerijn. Ik heb zeker 2 uur in die winkel doorgebracht. Iedere keer kwamen er weer vrienden binnen van hem. Gezellig boel daar. Na die 2 uur kenden we elkaar wel een beetje en op het laatst vroeg die gozer nog of hij mijn nummer mocht 'ja kunnen we eens wat gaan eten'. Hij had ook nog direct geraden waar ik woon ook. Maargoed, aanbod vriendelijk afgeslagen ;)

Zondag was een prachtig dag, echt ontzettend warm. Kevin en ik besloten om naar Parc Monceau te gaan. Nog nooit geweest, dus ik kon gelijk weer iets afstrepen op mijn 'To do' lijstje. Was een prachtig park en we hebben heerlijk in de zon gelegen! Niet verbrand, dus beter dan de vorige keer ;)

Na een paar uurtjes werd het wat te warm in de zon en zijn we met de metro richting de Seine gegaan. Daa was het een stuk koeler. Lekker over Île de la Cité gelopen. De dag afgesloten met een drankje in Le Marais, mijn favoriete plek in Parijs.

Maandag was het voor de meesten in Parijs ook een vrije dag. Zondagavond belde Cloé om te vragen of ik zin had in een boottocht over Canal St. Martin, GRATIS. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen.
Ik heb een super leuke dag gehad samen met Cloé, Alex(andre) (vriend Cloé) & Marion (zus Cloé). Heerlijk weer (af en toe té warm!). Gratis boottocht, gratis drankjes, gratis foto's, haha het was een leuke dag. Het was gratis voor ons, omdat een vriend van hun werkte op die boot. Hij maaktte de foto's dus die waren ook gratis. De drankjes kregen we korting op, de rest heeft de vriend van Cloé betaald. Altijd fijn! De boottocht begon bij Jaurès. Vanaf daar gingen we naar La Villette (Noorden van Parijs), vanaf hier keerden we om, om vervolgens door te gaan naar de Bastille. Dit was het eindpunt. Varen op Canal St.Martin is erg leuk omdat er een aantal sluizen zijn waar je doorheen moet. Erg leuk om mee te maken!
's Avonds nog een snack gehaald bij de Bastille. Nadat we afscheid hadden genomen ben ik naar huis gelopen. Heerlijk is dat, zo dicht bij het centrum :)

Dinsdag had ik de hele dag niks gepland. Ik heb mijn verslag op de post gedaan. Verder ben ik even naar de stad gegaan. Leuke kleren gekocht :D.

Woensdag ben ik gaan zwemmen met Nienke & Vera in Boulogne, aan de andere kant van Parijs. Was heerlijk om weer eens te zwemmen, had ik al zó lang niet gedaan.

Graag wilde ik ook nog wat cultureels doen, daarom ben ik met Nienke donderdag naar Maison Victor Hugo geweest, zijn huis dus. Aan de Place de Vosges. Zijn appartement is echt mijn droomplek om te wonen. Ik hou van culturele dingen, maar eigenlijk loop ik er nooit zo lang rond. Dit huis hadden wij welgeteld in 15 minuten bekeken, haha. Nouja ik wist ook niet zo veel van Victor Hugo, behalve dat de man schrijver is. Nu heb ik gezien dat hij (als ik het goed begrepen heb) ook tekeningen heeft gemaakt. Wat me vooral interesseerde was het uitzicht op Place de Vosges en daar heb ik dan ook foto's van gemaakt natuurlijk :)

Als lunch hebben Nienke & ik taart gegeten in Le Marais. Was erg leuk daar, zag er lekker Frans uit! Na de taart én de vergeperste appelsap (nog nooit eerder gehad!) zijn we nog even de winkels ingegaan.

Vrijdag zouden we gaan picknicken met een paar meiden. Helaas is dat niet doorgegaan. Het was prachtig weer, dus ben ik alleen gegaan naar Parc Belleville. Ik was er nog nooit geweest, maar ik was zeer verrast. Heel mooi park ook weer, met fontein, mooi franse trappen en mooi groen. Dus ik had mijn handdoek, stokbroodje en tijdschrift meegenomen en ben lekker gaan zitten in het gras. Heerlijk genoten van de zon.

Eenmaal weer thuis ben ik geld gaan wisselen om de hoek voor de wasmachine. Toen mijn was er eenmaal inzat belde Cloé om te vragen of ik zin had om langs te komen. Natuurlijk!

Gezellig een wijntje gedronken bij Cloé. Hierna zijn we uit eten geweest bij haar in de buurt. Heerlijke entrecôte gegeten avec gratin dauphinois et une tarte des carrots (worteltaartje). Cloé was hier wel vaker geweest, dus ze kende de eigenaar. Was een erg aardige man en hij dronk gewoon gezellig een wijntje met ons mee. Na het eten zijn we gelopen naar Jaurès. Hier wonen vrienden van Cloé. Het was een erg gezellig avond/nacht. Nogal laat geworden, dus op de bank geslapen in het appartement van Cloé ;) Rond half 4 sliep ik. Ik was erg moe ;)

Gister erg weinig gedaan. Ik was erg moe. Toch nog even de deur uitgeweest, want ik wil natuurlijk nog wat souvenirs van Parijs kopen. Je bent en blijft toch een beetje toerist ;) Eindelijk een trui gekocht met de tekst 'J'adore Paris' erop. Toen ook nog wat andere winkels ingeweest. Ik kon het niet laten om een paar mooie schoenen mee naar huis te nemen :)
Gisteravond niet uitgeweest, was erg moe.

Nu zit ik al de hele dag niks te doen. Beetje jammer vind ik zelf, maar ik heb geen idee wat ik kan doen. Het heeft net geregend en het waait heel hard (ja ook in Parijs dus, lijkt net zeewind, ookal is de zee hier niet in de buurt). Het is ook erg bewolkt dus niet echt het goede weer om iets te beklimmen (Notre Dame, Eiffeltoren), want dan heb je dus geen uitzicht. Opzich zou je denken, een dagje niks doen is ook niet erg, mja ik denk zelf de hele tijd aan het feit dat ik nog maar een week heb én dus veel moet doen, haha!

Morgen is het 31 mei en dan is het concert van ALICIA KEYS. Eindelijk. Ik kijk er al maanden naar uit. Eigenlijk zou ik met Rowena gaan, maar helaas kan ze niet komen in verband met tentamens :( Heel veel succes Row! Dus ik ga nu met Nienke! Ik ben echt heel erg benieuwd. Ik wil eigenlijk zo vroeg mogelijk gaan, want ik wil natuurlijk een goede plek hebben ;)

Jullie horen het natuurlijk hoe het geweest is!

Heel veel liefs uit Parijs,
Esmeralda







  • 30 Mei 2010 - 13:01

    Miranda:

    Heel veel plezier morgen bij Alicia Keys en tot
    11 juni. Leuk je dan weer te zien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Esmeralda

Welkom allemaal op esmeraldagroen.waarbenjij.nu! Op deze blog houd ik al mijn ervaringen en belevenissen van mijn reizen bij. Het zou leuk zijn als jullie een reactie achterlaten :) Liefs, Esmeralda

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 43926

Voorgaande reizen:

17 Januari 2013 - 20 Juni 2014

Backpacken Thailand, Laos, Cambodja & Vietnam

19 April 2012 - 01 Juli 2012

Zuid-Afrika Minor Lodge Management 2012

03 Augustus 2009 - 06 Juni 2010

10 maanden Parijs

Landen bezocht: