La semaine dernière - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Esmeralda Groen - WaarBenJij.nu La semaine dernière - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Esmeralda Groen - WaarBenJij.nu

La semaine dernière

Door: Esmeralda

Blijf op de hoogte en volg Esmeralda

03 Juni 2010 | Frankrijk, Parijs

Bonsoir ma famille et mes amies,

Ja, ook de laatste week is bijna voorbij. Ik heb (gelukkig!) weer ontzettend veel gedaan! Dit vind ik super leuk natuurlijk.

Maandagavond, het concert van Alicia Keys. Ik keek er al maanden naar uit! Nienke kwam vroeg in de middag naar mij toe en op mijn kamer hebben we lekker een stokbrood en een croissantje gegeten. Toen met de metro naar Bercy, het stadion waar Alicia Keys zou optreden. Om 16:00 zijn we gaan staan, we wilden naturlijk een goede plaats! Eigenlijk vrij snel (vergeleken bij andere concerten die ik mee heb gemaakt) mochten we naar binnen. En niet te geloven, maar het voorprogramma begon precies op tijd, om half 8. Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt! Het voorprogramma was Melanie Fiona. Ik kende haar niet, maar ik was helemaal verrast! Een hele goede zangeres. Als voorprogramma zeker een goede opwarmer.

Het concert van Alicia Keys was echt geweldig. Die adrenaline die door je lijf giert als ze dan opkomt. Iedereen gillen, heerlijk is dat. Lekker meegezongen! Voor mij was het een topavond! Eind van de show een schorre stem, ontzettende pijn in rug en voeten rijker, maar blij! 's Nachts heeft Nienke bij mij geslapen. De volgende dag laat ontbeten bij St. Michel met lekkere croissantjes, jus d'orange en jus de pomme.

Hierna ben ik met de metro naar République gegaan om bij het hotel mijn cheque op te halen. Jaja, ik ben er erg blij mee. En zij waren blij met mij, vandaar dus die cheque ;)

's Avonds had ik afgesproken met Véronique, zodat we elkaar nog een keer konden zien voordat ik weer terug ga naar NL. Ook Albert en Hans kwamen mee, twee studenten uit Utrecht. Afgesproken bij de Spaghettibar. Dat was een tijd geleden en er waren wat dingen veranderd! De prijzen waren gelukkig hetzelfde en die zijn goedkoop voor Parijs! 3 euro voor een wijntje, met gratis pizza, dat kom je niet zoveel tegen! Dus, we hebben het er van genomen ;)

Om toch nog een beetje sportief te blijven ben ik woensdag met Nienke & Vera weer gaan zwemmen. Was weer heerlijk! 's Avonds was het plan om met nog een paar andere meiden naar de film Sex And The City 2 te gaan (die dus al een week eerder uit is gekomen in NL, Parijs loopt achter ;)). Nou het plan ging niet helemaal volgens plan, omdat de kaartjes dus al uitverkocht waren toen wij aankwamen. Jammer! Uiteindelijk toch nog een hele gezellige avond gehad met een paar lekkere drankjes!

Vandaag gaat de geschiedenis in als een mooie en bijzondere dag. Het was prachtig weer, dat ook, maar het meest bijzondere: Na 10 maanden heb ik de Eiffeltoren beklommen, samen met Nienke & Margot. Ik dus met hoogtevrees. O my god, wat vond ik dat eng, die trappen. Als ik eenmaal op een verdieping stond (dus eerst 1e, toen 2e en als laatste de top, de 3e dus), dan had ik eigenlijk helemaal geen last van de hoogte, maar het traplopen vond ik echt eng. Tot en met de 2e verdieping dus gelopen met de trap en daarna, als je naar de top wilt, moet je met de lift. Dat was dus voor mij al iets beter dan traplopen, maar o wat was dat hoog. Het uitzicht is natuurlijk prachtig, dus we hebben mooie foto's genomen. Foto's kun je bekijken op Hyves, het bewijs dat ik er geweest ben!

Morgen ga ik nog picknicken met een paar meiden. Het wordt prachtig weer, dus ik hoop dat ik een beetje bruin wordt!
's Middags komen papa en mama al! Het einde van het avontuur komt nu opeens wel heel dichtbij. Nogal een vreemd gevoel en ik weet niet wat ik er van moet denken. Aan de ene kant heb ik zin om naar huis te gaan, om iedereen weer te zien. Aan de andere kant ga ik Parijs zo ontzettend missen!

J'ADORE PARIS <3

• 03 Juni 2010 - 21:23

Miranda:

Geniet van je laatste dagen in Parijs.
    Je kunt trots zijn op jezelf. Doe je ouders maar de groeten en goede terugreis. Tot ziens in zonnig en warm Nederland.(tot zondagavond geloof ik, dan krijgen we onweer)