De laatste loodjes - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Esmeralda Groen - WaarBenJij.nu De laatste loodjes - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Esmeralda Groen - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes

Door: Esmeralda

Blijf op de hoogte en volg Esmeralda

01 Mei 2010 | Frankrijk, Parijs

Lieve allemaal,

Erg druk weer gehad de afgelopen weken, vandaar dus nu pas een verslag.

Het gaat wel met me. Gelukkig heb ik afgelopen week weer leuke dingen gedaan dus dat is fijn :) Op m'n werk gaat het wel. Echt de laatste loodjes en moet zeggen dat ik het nu wel zat ben. De dagen dat ik nog moet werken zit ik in ieder geval wel af te tellen (nu nog 15 dagen!) Ik heb ook iedere keer ups and downs, vind ik zelf ook wel vervelend. Ben wel erg toe aan vakantie.

Woensdag 21 april ben ik met Suzy naar Versailles geweest. Dat ligt buiten Parijs. Een kasteel met heel veel grond er om heen, hele mooie tuinen. Het was een prachtige dag en we hebben ons prima vermaakt! Was erg leuk om een hele dag weg te zijn. 's Avonds zijn we teruggegaan naar Parijs en uit eten geweest bij St. Michel. We hebben gegeten bij een Mexicaans restaurant, het was erg lekker! Daarna natuurlijk nog een ijsje gehaald bij Amorino, we konden het niet laten!
Terwijl we zaten te eten belden Cloé en Whitney mij op om te vragen hoe het ging en of ik wilde afspreken. Ik was heel erg blij, want met de Fransen omgaan vind ik gewoon heel leuk, ook om daar contact mee te houden.

Donderdag overdag goed gewerkt aan mijn verslag. 's Middags met Kevin afgesproken. We hadden het plan om in de bibliotheek in Centre Pompidou te gaan studeren maargoed we hadden geen rij verwacht van honderden mensen die zo graag de bibliotheek in wilden. Toen maar een leuk terras opgezocht en een wijntje gedronken.
's Avonds naar Cloé geweest, was erg gezellig!

Ondertussen natuurlijk gewoon weer door gewerkt. Zaterdag na het werk Le Marais ingelopen om wat te drinken met Whitney. Verder weer gewerkt. Gelukkig was het die week niet zo heel erg druk, vond ik ook wel eens fijn.

Woensdag was ik vrij. Ik was uitgenodigd om bij Whitney thuis te komen lunchen. Whitney komt uit Sri Lanka, dus ik was wel erg benieuwd. Ik heb geloof ik nog nooit zoveel gegeten op een dag haha. Niet te geloven. Haar ouders hadden een hele maaltijd voorbereid met ijs toe. Toen gingen we naar het park en hebben we in het plaatsje rondgelopen (Whitney woont buiten Parijs). Toen kwamen we 's middags weer terug en toen stond er een grote taart voor ons klaar. Ik heb echt een hele leuke dag gehad!
De volgende dag weer aan mijn verslag gewerkt en 's middags weer met Kevin afgesproken (lijkt op een herhaling van vorige week ;)). Dit keer weer eens naar Trocadero geweest en via daar onder de Eiffeltoren doorgelopen naar ChampMars. Daar in het gras gezeten, we zaten nog geen kwartier of het ging regenen. Jammer! Toen de metro gepakt naar Le Marais en daar een ijsje gegeten (alweer!)

Gister was het natuurlijk Koninginnedag en mijn opa was ook jarig! Bij deze: Opa, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

Natuurlijk heb ik gewoon moeten werken. Na mijn werk heb ik me gehaast naar huis en drect weer de metro gepakt naar Blanche, in Montmartre. Daar had ik afgesproken met Kevin & Anne. Eerst zijn we uit eten geweest. Echt heerlijk gegeten. Daarna zijn we naar een Ierse pub geweest, met een Nederlandse eigenaar (of nja mede-eigenaar dan ;)) die de hele pub in het oranje had gestyled! Hele gezellig avond gehad, ook met een liveband! Normaal hou ik niet eens zo van Nederlandse muziek, maar meezingen met Guus Meeuwis in Parijs is best gezellig :)
Weer op tijd naar huis gegaan, want vandaag moest ik weer werken. Vandaag natuurlijk dag v/d arbeid, ook hier. Hier in Parijs was het chaos. Vooral, waar mijn hotel is, op de Place de la Republique, hier zijn altijd protesten en manifestaties. Zo ook dus vandaag, heel veel herrie! Werd er wel af en toe gek van ;)

Het lijkt misschien zo dat ik alleen leuke dingen doe, want deze beschrijf ik dus allemaal hierzo. Maar dit zijn vooral mijn weekenden natuurlijk ;) Mja nu ga ik lekker relaxen. Morgen weer werken. Ik hoop jullie zo snel mogelijk weer te kunnen verblijden met een nieuwe blog, maar ik kan niks beloven ;)

Liefs van Esmeralda en groetjes aan iedereen daar! Ik mis jullie! X



  • 02 Mei 2010 - 08:52

    Miranda:

    Hoi Esmeralda,
    Nog even volhouden hoor.
    Weet je, later vergeet je de vervelende dingen weer en zul je zeggen "wat een gave tijd heb ik eigenlijk gehad in Parijs". Wij hebben bewondering voor je hoor. Succes met de laatste loodjes en dat wordt straks veel sporten zeker? groetjes van ons allemaal.

  • 02 Mei 2010 - 09:02

    Esmeralda:

    Hoi Miranda,
    Bedankt weer voor je leuke reactie.
    Ja dat is waar! Ik heb ook een hele leuke tijd gehad. Alleen is het op m'n werk wel vervelend. Dankjulliewel. Ja, ik moet zeker wel sporten ja ;)

  • 03 Mei 2010 - 19:46

    Tante Karin:

    Hoi Es, hier ook maar weer is een berichtje van mij, want de tijd gaat zo snel, voor je het weet ben je terug, maar nog even de laatste loodjes, geniet nog even van het leven in parijs want straks ben je weer terug in onze kleine kikkerlandje...
    Vijftien dagen is toch nog wel te overzien hoop ik, maar ja ik begrijp best dat als je het niet zo leuk vind op je werk dat dat best lastig is.
    Lieve Es ik wens je nog veel plezier en wat ik al zei geniet nog even...
    Dikke kussen van tante Karin

  • 04 Mei 2010 - 12:10

    Mama:

    Hé lieve Esmeralda,

    Geniet van je laatste weken. Voordat je het weet ben je Parisienne af. En dat zal je niet meevallen. Dus kijk om je heen en maak van alles wat je ziet en meemaakt een positieve herinnering.

    Kus van mama

  • 04 Mei 2010 - 13:16

    Carmen:

    Hee lieve Es,
    Dat is een tijd geleden dat ik heb gereageerd, maar hier dan eindelijk even een reactie!
    Weer heel erg leuk om je blog te lezen:D
    Erg leuk om te lezen dat je naast het werken, wat misschien niet altijd even leuk is, ook hele leuke en gezellige dingen doet:D
    Nu is het echt nog maar de laatste loodjes, geniet ervan, want je zult Parijs vast erg gaan missen als je hier in het koude Nederland terug bent;)
    Heel veel succes nog de laatste weken!

    Dikke kus en knuffel en tot snel!
    xx Je nichtje Carmen

  • 06 Mei 2010 - 09:15

    Mama:

    Lieve Esmeralda,

    Wat ik vergeten ben te zeggen is dat ik het fantastisch vind dat je mij op de hoogte hebt gehouden van je wel en wee in Parijs gedurende de hele stageperiode. Complimenten hiervoor, ik heb er van genoten.

    Heel erg leuk,

    kus, mama

  • 08 Mei 2010 - 10:30

    Opa:

    Lieve esmeralda,

    Ach lieverd, je hebt wel meer moeilijke perioden gehad tijdens je stage verblijf in Parijs.Ook dit kom je te boven en net als vroeger sla je je er doorheen. Zoals je gehoord hebt ben ik weer thuis uit het ziekenhuis.
    Ik voel me goed, maar ben nog gauw moe, maar dat gaat wel weer over.
    Groetjes van Oma en Opa. Veel liefs.

  • 16 Mei 2010 - 11:29

    Pien:

    Lieve Es,

    De laatste loodjes voor jou zeg dat wel! Ja, je hebt je ups en downs in het leven!! Vooral de downs vallen niet mee en maakt dat je het af en toe niet meer ziet zitten. Ondanks de vervelende ervaringen, waar jij overigens goed mee om kan gaan, heb je nu ervaren hoe het is om in Parijs te werken en te wonen. Straks kijk je terug op een leerzame en leuke tijd. Nog even en dan ben je weer thuis, met in het vooruitzicht een vakantie naar Mallorca en Frankrijk.
    Geniet van je, voor nu, laatste dagen in Parijs,
    gelukkig is het niet ver, je kan altijd zo weer terug. Ik ga je snel weer zien. Dikke X
    van Pien en natuurlijk van Oom Kai.

  • 16 Mei 2010 - 17:19

    Nichtje Savannah:

    hoi es
    is het nog leuk in paris?
    ik denk het wel hoor.
    ik weet niet precies waneer je trug komt maar zeg gewoon tegen je tot over een paar weken.
    ddan spreken we elkaar nog wel.
    tot snel essie bessie.
    dit moet ik je nog vertellen tot dat ik met het verhaaltje stop geniet nog even van je dagen of weeken.
    dikke knuffel saffie je nichtje groetjes uit nederland.

  • 18 Mei 2010 - 11:23

    Ank:

    Hai Es, nog 19 dagen meid, dan lekker naar huis! Dit zal wel één van je laatste blogs zijn, vond het altijd leuk om te lezen hoe je het maakte.
    Heel knap hoe je alles hebt beschreven! Nog knapper vind ik hoe je je al die tijd staande hebt gehouden, in je uppie in zo'n grote stad, petje af hoor!
    Ik wens je nog hele leuke dagen toe, geniet! Ik zie je snel weer.
    Dikke kus
    Ank

  • 22 Mei 2010 - 17:56

    Mama:

    Hoi lieve schat,

    Nou Esmeralda, het is voorbij. 10 maanden heel hard werken in het Crowne Plaza. Heel fijn, maar tegelijkertijd heel erg jammer. je hebt een fantastische en ook moeilijke tijd gehad. Gelukkig weet je altijd de leukste en meest genietbare dingen het beste te onthouden. Parijs is nog even je woonplaats. Nu nog even Parisienne. Geniet van je laatste weken in Parijs. Er staan weer heel wat nieuwe leuke zaken op het programma. Om ook weer naar uit te kijken. Lekker in Nederland. Wat is het toch eigenlijk een heerlijk land! Fijn dat je weer terug komt!

    Kus, mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Esmeralda

Welkom allemaal op esmeraldagroen.waarbenjij.nu! Op deze blog houd ik al mijn ervaringen en belevenissen van mijn reizen bij. Het zou leuk zijn als jullie een reactie achterlaten :) Liefs, Esmeralda

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 43927

Voorgaande reizen:

17 Januari 2013 - 20 Juni 2014

Backpacken Thailand, Laos, Cambodja & Vietnam

19 April 2012 - 01 Juli 2012

Zuid-Afrika Minor Lodge Management 2012

03 Augustus 2009 - 06 Juni 2010

10 maanden Parijs

Landen bezocht: