Jeffrey's Bay & de laatste weken gaan in! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Esmeralda Groen - WaarBenJij.nu Jeffrey's Bay & de laatste weken gaan in! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Esmeralda Groen - WaarBenJij.nu

Jeffrey's Bay & de laatste weken gaan in!

Door: Esmeralda

Blijf op de hoogte en volg Esmeralda

13 Juni 2012 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hee allemaal!
Mijn laatste blog schreef ik eind week 6. Week 7 moest nog komen. Nu ben ik alweer halverwege week 8. De tijd gaat heel erg snel. Vorige week heb ik heel veel aan school gezeten. We hadden een presentatie over Food and Beverage die erg veel werk was. Hele week niet echt ergens heen geweest omdat we aan school hebben gezeten. We hadden ontzettend hard gewerkt en werden daar niet zo goed voor beloond als verwacht, helaas.

Afgelopen week begon mijn weekend lekker vroeg. Vrijdagochtend hebben Pytsje, Marrit en ik de auto opgehaald in het centrum van Port Alfred. Even boodschappen en direct vertrokken richting Jeffrey’s Bay! Jeffrey’s Bay ligt, zoals de naam al verklapt, aan de kust, ongeveer 3 uur ten westen van Port Alfred. Helaas was het weer die dagen daarvoor al niet al te best geweest en dat was het dus ook niet in het weekend in Jeffrey’s Bay. Volgens mij is de meeste regen op zaterdag in Jeffrey’s Bay gevallen. Gelukkig viel het op vrijdag nog wat mee. We hebben lekker winkels gekeken! Eindelijk weer eens. Nee, in Zuid-Afrika kan je niet goed winkelen, hoewel, ik ben nog niet echt ergens in de buurt geweest waar dat kan. Ik heb een nieuwe bikini gescoord voor omgerekend rond de 6 euro! Lekker goedkoop :) en ook nog een leuk topje! Ook nog een leuk Afrikaans winkeltje gevonden waar vooral Marrit en ik ons hebben uitgeleefd. De jongen waarvan de winkel was vroeg waar wij logeerden en zei dat hij ’s avonds ook wel even langs kwam. ’s Avonds gegeten bij de Mexicaan. Daarna nog een hele leuke avond gehad in de bar van het hostel, Island Vibe genaamd. Een heel erg leuk en gezellig backpackers hostel met hele leuke mensen! Ook de jongen van het winkeltje was nog langsgekomen. We zijn de avond doorgekomen met tafelvoetballen, bier, kletsen, tafelvoetballen, kletsen en shotjes. Erg gezellig!

’s Ochtends vroeg opgestaan, want Marrit en ik zouden gaan surfen. Helaas was het weer bar en boos. Regen, wind, storm, koud, het leek wel Nederland. Het was te gevaarlijk voor een beginner zoals ik, dus we zijn maar wat anders gaan doen. Het leek ons wel leuk om nog een ander plaatsje in de buurt te bekijken. Bij de receptie gevraagd wat wel aan te raden was. St. Francis Bay werd het. Na ongeveer 25 min rijden kwamen we aan in St. Francis Bay. Daar was het al net zo’n slecht weer als waar we vandaan kwamen helaas. Nog erger was dat alles uitgestorven was in dat gat. Onze lunch in St. Francis Bay ging dus niet door en daarom zijn we terug gereden naar Jeffrey’s Bay waar we een heerlijke lunch hebben gehad! Ik heb een gele curry gegeten wat een goede keus is geweest!

’s Avonds hebben wij lekker gegeten bij de backpackers hostel Zuid-Afrikaanse bonensoep! Daarna was het plan om voetbal te kijken natuurlijk. Toch dachten de Zuid-Afrikanen daar anders over. Er was een belangrijke rugby wedstrijd op tv, dus wij hebben de 1e helft gemist van Nederland tegen Denemarken. Toen het eenmaal onze beurt was om te kijken viel de stroom uit. Dat was dus echt een TIA(This is Africa) moment. Uiteindelijk toch nog wat kunnen zien.

De volgende dag hoopten wij te kunnen surfen, maar helaas was het weer niet goed genoeg. Daarom zijn we naar het Lion Park gegaan. Dat lag op de route terug dus dat was makkelijk. Eerst moesten we met de auto door het park. Hier liepen giraffes, zebra’s en verschillende soorten antilopen. Het Lion park zelf viel een beetje tegen. We hebben nog wel jonge leeuwtjes geaaid. Toch krijg ik hier een beetje een apart gevoel bij. Er wordt gezegd dat het een soort breeding center is, dus dat ze de leeuwen verzorgen en ze dan weer in het wild zetten, maar ik geloof dit niet helemaal, aan gezien die leeuwen al gewend geraakt zijn aan mensen.

Maandag ben ik naar het Pumba Game Reserve geweest. Dit was georganiseerd door de docenten van de Lodge Management Minor. We hoefden maar de helft van de prijs te betalen. We hebben weer giraffes gezien, zebra’s en antilopen. En we hebben cheetah’s gezien! Echt super! Ontzettend dichtbij de wagen waar we in zaten! Prachtige dieren. Dit was wel echt spectaculair! Daarna hebben we een heerlijke lunch gekregen buiten bij de lodge! Ze hadden ook heerlijke bobotie, een Zuid-Afrikaans vleesgerecht.

Verder heb ik het ontzettend druk gehad de hele week. Ik ben van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat bezig geweest met mijn module assignment. Ik heb het nu sinds vanmiddag eindelijk af. Vijftig pagina’s geschreven in drie dagen. Ben best moe nu, maar ik moet natuurlijk zomteen nog Nederland tegen Duitsland kijken! Ook hier staat het gigantische scherm al aan. Iedereen gaat nu al los bij de wedstrijd Portugal tegen Denemarken dus dat wordt nog wat straks!

Komend weekend ga ik nog een laatste weekend weg. Ik ga samen met Marrit naar Sibuya Game Reserve. Dit is een lodge. We gaan hier logeren zaterdagavond. Zaterdag overdag hebben we ‘s middags een game drive. We gaan dan weer wildlife spotten! ’s Avonds zullen we dineren in de lodge en dus ook overnachten. Zondagochtend hebben we weer een gamedrive en ik hoop dan ook leeuwen te spotten! Die worden vooral ’s ochtends gezien, dus ik hoop het maar!

Zondag wordt het weer hard werken, want maandag hebben we de eindpresentatie. Woensdag een tentamen en dan gaan we donderdag naar Kaapstad! Whoehoee ik heb er echt ontzettend veel zin in!

Week 8 is nu alweer op de helft. De tijd gaat erg snel. Nog maar 2,5 week en dan zit het er op. Het is ontzettend snel gegaan. Er is nog zoveel te zien hier, maar ik zal ook ontzettend blij zijn als ik mijn lieve vriend weer zie op Schiphol (want die mis ik ontzettend!!) en natuurlijk mijn ouders en Vin :)

Tot de volgende blog (misschien wel de laatste!)

Groetjes vanuit Port Alfred,
Esmeralda

  • 13 Juni 2012 - 18:16

    Pien:

    Lieve Es,

    De tijd gaat inderdaad snel! Nog even en je bent weer terug bij je Sander, Vader, Moeder, Vin en natuurlijk een beetje bij ons. Je hebt weer een mooie ervaring erbij. Leuke verhalen geschreven en prachtige foto's gemaakt. De Arteliersroute van je Vader was geweldig. Wij hebben een super leuk weekend gehad, echt helemaal top! Morgen vertrekken wij voor twee weken naar Rhodos. Sander is moeilijk te bereiken, geeft niet, ik heb zijn voicemail ingesproken. Geniet van je laatste weken en vooral van Kaapstad. Tot juli.

    Liefs en X Pien

  • 13 Juni 2012 - 19:41

    Mama:

    Hé lieverd, ik ben weer helemaal onder de indruk van je blog. Fantastisch wat je allemaal meemaakt. Ik zei al ga lekker in die lodge logeren want dat ga je anders niet meemaken. Fantastisch als je toch die leeuwen gaat zien. Ik hoop dat je je module assignment goed afrondt. Doe je best komende week. kus mama

  • 13 Juni 2012 - 19:49

    Papa:

    Ja lieverd de tijd gaat snel. Maar wat heb je al veel gedaan. Je foto's zijn schitterend. Waard om te ontwikkelen en te vergroten. Ik hoop dat je nog veel ervaringen zult opdoen. Lieve schat heel veel plezier de laatste weken. xxx

  • 14 Juni 2012 - 15:47

    Anky & Jan:

    Hoi Esmeralda
    wat een leuke verhalen en goed van je dat je naar Kaapstad gaat. Dit is de kans van je leven hiervoor! Heel veel plezier daar en succes met de afronding en de eindpresentatie.
    Tot de (laatste?) log en daarna gauw tot ziens in Franeker.
    Groeten en dikke kus
    Anky & Jan

  • 14 Juni 2012 - 16:00

    Shirley:

    Hee es, wat een leuk verhaal weer wordt erg jaloers als ik het lees! Geniet er nog lekker van want het weer is hier helemaal niks:( Veel plezier nog! xx

  • 18 Juni 2012 - 18:49

    Kimberley:

    Hey Es,

    Echt geweldig wat je daar allemaal meemaakt echt super!!!
    Ben echt benieuwd naar al je verhalen en foto's als je terug bent :D
    Geniet er nog even van en tot snel!!

    Dikke kus

  • 19 Juni 2012 - 10:12

    Sander:

    Leuk om te lezen liefste, maar ik wist het allemaal al(A). Kom maar snel weer terug naar Nederland!

  • 19 Juni 2012 - 10:58

    Ank:

    Hai Es, Lees nu net je blog, wat een belevenissen! Geweldig, ben benieuwd naar je foto's. Het weekend is voorbij...en?? heb je de leeuwen gezien :)
    Je eindpresentatie heb je gehad, alles goed gegaan? Vast wel :) Succes morgen met je tentamen en heel veel plezier in Kaapstad!
    Dikke kus van ons

  • 19 Juni 2012 - 18:54

    Carmen:

    Hee Lieve Es,

    Heel erg leuk weer om te lezen wat je allemaal gedaan hebt de laatste weken!
    De foto's zien er ook elke keer weer heel leuk uit. Ik hoop dat je presentatie goed is gegaan en veel succes met je tentamen maar dat komt vast goed.

    Geniet nog even van de laatste weken en heel veel plezier in Kaapstad!

    Tot over een paar weekjes!

    Liefs,Carmen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmeralda

Welkom allemaal op esmeraldagroen.waarbenjij.nu! Op deze blog houd ik al mijn ervaringen en belevenissen van mijn reizen bij. Het zou leuk zijn als jullie een reactie achterlaten :) Liefs, Esmeralda

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 43932

Voorgaande reizen:

17 Januari 2013 - 20 Juni 2014

Backpacken Thailand, Laos, Cambodja & Vietnam

19 April 2012 - 01 Juli 2012

Zuid-Afrika Minor Lodge Management 2012

03 Augustus 2009 - 06 Juni 2010

10 maanden Parijs

Landen bezocht: