Plettenberg Bay, Cintsa & toch ook nog school - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Esmeralda Groen - WaarBenJij.nu Plettenberg Bay, Cintsa & toch ook nog school - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Esmeralda Groen - WaarBenJij.nu

Plettenberg Bay, Cintsa & toch ook nog school

Door: Esmeralda

Blijf op de hoogte en volg Esmeralda

03 Juni 2012 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Lieve allemaal,

Hier weer een blog van mij vanuit Port Alfred, helaas toch weer wat later dan gepland! Erg druk gehad afgelopen weken! Morgen begint alweer week 7! De tijd gaat ontzettend snel. Nog 4 weken en dan land ik weer op Nederlandse bodem.

Nou terug naar mijn avonturen. Ik was gebleven bij vorig weekend. Vrijdagochtend ging ik met Brian, Maaike, Martijn en Killian ontbijten bij My Pond, het Stenden Hotel in Port Alfred. Wij als hotello’s wilden natuurlijk wel even zien hoe het er hier aan toen ging. Het ontbijt was prima, maar verder geen outstanding service of iets. Toch een leuke ervaring natuurlijk!

Vrijdagmiddag de 25e vertrokken we met z’n tienen naar Plettenberg Bay, hier ongeveer 5 uur vandaan. We hebben niet erg veel gedaan dat weekend, maar het was een prachtige omgeving en het was erg gezellig met iedereen. Vrijdagavond gegeten bij Look Out, een erg leuk restaurant aan de baai van Plettenberg. Lekkere tagliatelle gegeten! ’s Avonds nog gezellig bij het kampvuur gezeten.

De volgende dag gingen vier van de tien bungee jumpen. Aangezien ik hoogtevrees heb was dit totaal niet aan mij besteed. Met de rest heb ik gekeken naar de sprongen. ’s Middag s had ik als lunch een lekkere quiche in Plettenberg. Daarna hebben we een wandeling gemaakt vanaf het Backpackers hostel naar het strand. Dit was echt heel erg mooi. Het was ook heerlijk weer, dus alles was mooi blauw en groen :) De middag hebben we afgesloten met een cocktail op het terras.

’s Avonds hebben we genoten van heerlijke tapas gemaakt door een paar van ons. Lekker gegeten bij het kampvuur met een wijntje erbij.
De volgende dag gingen twee van ons skydiven. Ondertussen hebben wij nog wat gedronken bij Look Out in Plettenberg. ’s Middags was het plan om naar Knysna te gaan, een leuke plaats iets verderop. Helaas zijn we hier niet echt geweest, doordat we er eigenlijk voorbij zijn gereden. Dit vond ik wel ontzettend jammer, maar hierdoor zijn we wel in Brenton On Sea geweest, wat eigenlijk bij Knysna hoort. Dit was een prachtige baai. Hier hebben we nog wat rotsen beklommen en we hebben geluncht bij een restaurantje hier vlakbij. Hierna zijn we weer teruggereden, want het was nog een aardig eind terug.

Vorige week was een drukke week vol met huiswerk. Zoals ik al eerder schreef moeten we steeds veel doen voor CBL. Er was dan ook wel flink wat discipline nodig, want met dat mooie weer is het af en toe lastig je ergens toe te zetten.

Maandagavond ben ik pizza gaan eten met een groep bij Guido’s. Daarna ben ik met ze meegegaan naar de Salsa les! En wat was het leuk! Geweldig. Ik heb mijn nieuwe passie gevonden zou je wel kunnen zeggen ;) Ik heb een ontzettend leuke avond gehad. Ik danste samen met Michel, een jongen die ik al kende vanuit Leeuwarden. We hadden het allebei nog nooit gedaan dus het was vooral heel veel lachen. Uiteindelijk gingen de passen allemaal goed! Verder hadden ze hier de heerlijkste milkshakes ever ;)Waarschijnlijk ga ik morgen weer!

Dinsdag ben ik weer naar de townships geweest! Samen met Brian, Kilian en Anneke heb ik eerst verf, een groot laken en sponsjes gekocht. We gingen twister maken met de kinderen! Het was echt ontzettend leuk en het is heel goed gelukt! Alle kinderen hebben een cirkel kunnen inkleuren in de kleur rood, geel, groen of blauw. Alle kinderen waren ontzettend enthousiast en dit maakte het erg leuk! Hopelijk kan ik komende week of die week erna nog een keer naar de township.

Woensdag was vooral een dag van veel huiswerk. Donderdagochtend had ik CBL inclusief presentatie en discussie. Gelukkig heb ik tot nu toe nog aardige punten, dus ik ga er vanuit dat het allemaal goed komt! De rest van de middag heb ik heerlijk met Pytsje in de zon gezeten.

Vrijdagmiddag hebben Pytsje, Josien, Marrit en ik wat gedronken in de tuin van een ontzettend leuk restaurantje. Het zou zo in Zuid-Frankrijk kunnen zijn! Hierna de auto opgehaald. ’s Avonds film gekeken met Pytsje en Marrit!

Zaterdagochtend zijn we vroeg vertrokken naar Cintsa, een plaatsje gelegen aan het begin van de Wild Coast (ten oosten van Port Alfred). We waren deze kant nog niet opgeweest. Het was er ontzettend mooi! Prachtig gelegen aan zee. Verder hebben we prachtig weer gehad dit weekend, dus we hebben het erg getroffen!

De backpackers hostel was ook echt geweldig mooi en heel gezellig. Zaterdagmiddag kregen we een culturele tour door de township en we gingen naar Mama Tofu. Dit is een vrouw van in de 90 die toeristen iets bij probeert te brengen over de Xhosa cultuur. Helaas was het was commercieel en viel het was tegen, maar toch leuk om mee te maken. Ook werd de helft van het programma maar gewoon geskipt. Hier was ik niet tevreden mee, dus na wat klagen bij onze receptie kregen we gelukkig 50% korting. Scheelt toch weer hè ;)

Eind van de middag over het strand gelopen richting ‘het dorpje’. Dit was één straat waar een supermarkt en een bar was. Dit was het Barefoot Café waar we pizza hebben gegeten. Het was echt een ontzettend leuk en gezellig café waar gewoon alle locals naar toe kwamen. Na de pizza nog een milkshake genomen en Pytsje en ik konden het niet laten om toch ook nog een shotje te nemen.

Na nog een strandwandeling hebben we nog wat gedronken in de bar van de Backpackers hostel. Dit hostel was trouwens echt super. Je had een prachtig uitzicht vanuit onze dorm (kamer waar we sliepen) over de gehele baai. Verder was het ontbijt ook nog inclusief, terwijl we voor die nacht maar 110 Rand betaalden, wat 11 euro is :)

Na het ontbijt werden we opgehaald, want we gingen paardrijden! Hup gewoon met z’n allen in de laadbak van de auto, zo gaat dat hier in Zuid-Afrika. Ik had nog nooit echt paardgereden. Vroeger wel eens op het paard van een vriendinnetje gezeten, maar nog nooit een rit buiten gemaakt. Ik had een paard die niet echt wilde doorlopen, dus ik moest wel steeds bijsturen en hem wat aansporen. Maar het was een leuk ervaring! We hebben een tocht gemaakt over het strand. Vanmiddag zijn we weer teruggereden naar Port Alfred!

En morgen begint week 7 dus, met helaas weer heel veel schoolwerk! (Dus ja er wordt ook nog gewerkt hier!)

Groetjes vanuit Zuid-Afrika.
Liefs,
Esmeralda

  • 03 Juni 2012 - 19:28

    Mama En Papa:

    Hé lieve schat, wat een leuk verhaal weer. Leuk die salsales, en gaaf weekend weer. Je gaat gelukkig regelmatig naar leuke restaurantjes en barretjes om wat te eten of de nodige shotjes of cocktails te drinken. Doe je best van de week en veel plezier natuurlijk weer. Kussen van papa en mama

  • 05 Juni 2012 - 17:08

    Oma:

    Lieve Es,

    Zojuist je laatste Blog gelezen.Niettegenstaande het studeren
    geniet je toch heel veel van alle
    uitstapjes en etentjes die je meemaakt.
    Geniet maar lekker overal van want
    de tijd gaat nu snel voorbij.
    Veel liefs en kussen van Oma.

  • 10 Juni 2012 - 16:07

    Nienke:

    Hey Es!
    Leuk om te lezen dat je je nog ontzettend goed gemaakt. Wat gaat de tijd ontzettend snel, je komt alweer bijna terug!!!!
    Geniet er nog van!!!!
    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmeralda

Welkom allemaal op esmeraldagroen.waarbenjij.nu! Op deze blog houd ik al mijn ervaringen en belevenissen van mijn reizen bij. Het zou leuk zijn als jullie een reactie achterlaten :) Liefs, Esmeralda

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 43926

Voorgaande reizen:

17 Januari 2013 - 20 Juni 2014

Backpacken Thailand, Laos, Cambodja & Vietnam

19 April 2012 - 01 Juli 2012

Zuid-Afrika Minor Lodge Management 2012

03 Augustus 2009 - 06 Juni 2010

10 maanden Parijs

Landen bezocht: