Het avontuur is voorbij. Back in NL. - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Esmeralda Groen - WaarBenJij.nu Het avontuur is voorbij. Back in NL. - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Esmeralda Groen - WaarBenJij.nu

Het avontuur is voorbij. Back in NL.

Door: Esmeralda

Blijf op de hoogte en volg Esmeralda

03 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hee allemaal,

Hier dan mijn allerlaatste blog om het toch nog even goed af te sluiten en jullie mijn laatste avonturen te vertellen.

Ik heb een super leuke week in Kaapstad achter de rug! In mijn vorige blog heb ik jullie verteld wat ik tot en met dinsdag heb gedaan. Woensdag vertrokken we al vroeg naar Stellenbosch. We hadden een tour geboekt bij ‘Wineflies’. Die dag hebben we 5 wijnhuizen bezocht. De allereerste was interessant, omdat er veel werd verteld over het gehele proces van het maken van wijn. Hier wist ik natuurlijk al aardig wat van, maar toch is het weer interessant om te horen. Erg jammer was dat er geen blad aan de bomen zat, omdat het op dit moment winter was. Dat waren we een beetje vergeten. Verminderd toch het geweldig uitzicht een beetje.

Het tweede bedrijf was moderner, wat commerciëler en groter. Bij het derde bedrijf heb ik een rode wijn gekocht voor mijn moeder, een Cabernet Sauvignon uit Stellenbosch. Bij elk wijnhuis hebben we 5 wijnen geproefd. Meeste wijnen waren rood, maar er waren ook wat witte bij en een enkele was rosé. Het ena laatste bedrijf vond ik het allerleukste. Dit was een groot bedrijf, misschien commercieel, maar het was dan ook tot in de puntjes verzocht. Ook hebben we kazen kunnen proeven in combinatie met wijn. Erg lekker! Hier heb ik een heerlijke Viognier gekocht uit Paarl. De smaak is een beetje spicy en dat was erg lekker :) Dus die ga ik lekker opdrinken met Sander! Bij het laatste bedrijf hebben we vooral mousserende wijnen gedronken. Die zijn niet mijn favoriet, maar dat was wel leuk even voor de afwisseling.

Woensdagavond op tijd naar bed gegaan, want donderdagochtend gingen we weer vroeg op pad. Dit was onze laatste dag vakantie. We zijn met de auto naar Hermanus gereden. We (Josien, Marrit, Pytsje en ik) hebben echt een ontzettend leuke dag gehad. We hebben heerlijke cappucino gedronken in de zon, in de zon gelopen langs de zee om walvissen te spotten, lekker geluncht in de zon, nog de laatste souvenirs geshopt én uiteindelijk na lang wachten tóch nog walvissen gespot! Wat was dat super. We hebben zeker een uur lang zitten kijken. Echt gaaf! Eind van de middag zijn we terug gereden naar Kaapstad. ’s Avonds hebben we heerlijk gegeten in Longstreet bij een heel gezellig klein restaurantje!

Vrijdagochtend was het tijd om weer in te pakken en af te wegen wat in de koffer ging en in de handbagage. Dit was lastig aangezien ik twee flessen wijn had gekocht en die konden natuurlijk niet in m’n handbagage! Na een goede vlucht kwamen we weer veilig aan in Port Elizabeth. Na onze spullen te hebben gedropt in het hostel voor die nacht zijn we even wat gaan eten en hebben we nog even langs het strand gelopen. De volgende dag hebben we nog even heerlijk in de zon kunnen zitten. Want zo slecht als het weer was in Kaapstad, zo goed was het in Port Elizabeth.

Zaterdag vertrokken Marrit, Martijn en ik vroeg in de middag naar het vliegveld. De lange reis begon om half 4 toen ons vliegtuig vertrok en eindigde toen ik om 9 uur de volgende ochtend weer aankwam op Schiphol. Hier stond Sander samen met mijn ouders, opa en oma en oom en tante die mij allemaal kwamen verwelkomen! Ontzettend lief!
Nu ben ik al weer een paar dagen thuis en eigenlijk is het heerlijk! Zuid-Afrika was echt een fantastische ervaring. Ik heb heel veel gezien en allemaal leuke en bijzondere dingen gedaan!

Komend jaar ben ik lekker in Nederland dus voorlopig geen buitenlandse avonturen!
Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor alle leuke reacties die jullie hebben achtergelaten :)

En tot snel?

Liefs,
Esmeralda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmeralda

Welkom allemaal op esmeraldagroen.waarbenjij.nu! Op deze blog houd ik al mijn ervaringen en belevenissen van mijn reizen bij. Het zou leuk zijn als jullie een reactie achterlaten :) Liefs, Esmeralda

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 907
Totaal aantal bezoekers 43932

Voorgaande reizen:

17 Januari 2013 - 20 Juni 2014

Backpacken Thailand, Laos, Cambodja & Vietnam

19 April 2012 - 01 Juli 2012

Zuid-Afrika Minor Lodge Management 2012

03 Augustus 2009 - 06 Juni 2010

10 maanden Parijs

Landen bezocht: