Saying good bye, but Cape Town here we come! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Esmeralda Groen - WaarBenJij.nu Saying good bye, but Cape Town here we come! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Esmeralda Groen - WaarBenJij.nu

Saying good bye, but Cape Town here we come!

Door: Esmeralda

Blijf op de hoogte en volg Esmeralda

20 Juni 2012 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hee allemaal!

Hier de laatste blog vanuit Port Alfred. Misschien komt er nog een andere blog vanuit Kaapstad, maar dat weet ik nog niet zeker, dat hangt van het internet af!

Vandaag was de laatste dag in Port Alfred! Echt eigenlijk best snel gegaan. Vanochtend had ik mijn toets en maandag had ik mijn eindpresentatie. De presentatie is goed gegaan, de toets iets minder, hopen op een voldoende dus!

Afgelopen weekend ben ik naar Sibuya Game Reserve geweest, zoals ik al van tevoren had geschreven. Vanaf Kenton-On-Sea, een plaatsje 20 minuten vanaf Port Alfred, gingen we met de boot naar de lodge. Ik had deze tocht al eerder gedaan tijdens één van de lodge visits met school. Echt prachtige natuur kom je tegen en veel bijzondere vogels. Na een tocht van een uur kwamen we aan bij Sibuya. Het ligt echt heel mooi aan het water en je komt er eigenlijk totaal tot rust. Dit had ik eigenlijk precies nodig na een hele drukke week vol met een belangrijke deadline. Nadat we een heerlijke lunch hebben genuttigd op het terras bij de lodge (ik heb Kudu gegeten! Zoek maar op op Google!) hebben we lekkere gerelaxed bij onze lodge. Heerlijk even in de hangmat gelegen!

Om 15:00 was het tijd voor de game drive! We hadden gelukkig erg goed weer. We hebben heel veel neushoorns gezien met ook een kleine neushoorn erbij :) echt heel leuk!
Verder nog wat andere dieren gezien, maar die had ik al eerder gezien.
’s Avonds bij de boma (kampvuur) lekker warm gezeten met een drankje en daarna een heerlijk diner gehad! Op tijd naar bed gegaan, want de volgende ochtend moesten we om kwart voor 6 opstaan voor de volgende game drive! We hebben een prachtige zonsopgang kunnen zien. Helaas heb ik geen leeuwen kunnen zien, waar ik toch flink van baalde. Best jammer, maar niets aan te doen!

Eenmaal terug in Port Alfred was het prachtig weer! Het plan om aan de presentatie te werken werd wat verder uitgesteld naar de avond en dus hebben we de hele middag heerlijk op het strand gelegen! Dat was zeker een goede beslissing geweest, want het is verder geen mooi weer meer geweest. ’s Avonds dus aan de studie gezeten. Daarna ging iedereen voetbal kijken, maar ik ben mijn bed in gedoken want ik werd een beetje ziek, helaas.
De volgende dag presentatie gehad (maandag). De hele dag daarop moeten wachten, want we waren pas om half 4 aan de beurt. Gelukkig was ik tevreden over hoe het ging! ’s Avonds voor de laatste keer bij Guido’s pizza gegeten!

Gister heb ik een beetje rustig aangedaan en vanochtend had ik m’n toets. Vanmiddag nog even lekker geluncht bij Zest, een gezellig restaurantje in het centrum van Port Alfred. Vanavond is het eindfeest van de module en het thema is Pinkalicious, dus iedereen gaat natuurlijk in het roze!

Morgen vliegen we naar Kaapstad waar we de hele week lekker de toerist gaan uithangen. Dus wie weet nog een volgend bericht vanaf daar, maar ik kan jullie niks beloven.

Heel veel liefs vanuit, nu nog, Port Alfred,

Esmeralda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmeralda

Welkom allemaal op esmeraldagroen.waarbenjij.nu! Op deze blog houd ik al mijn ervaringen en belevenissen van mijn reizen bij. Het zou leuk zijn als jullie een reactie achterlaten :) Liefs, Esmeralda

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 43922

Voorgaande reizen:

17 Januari 2013 - 20 Juni 2014

Backpacken Thailand, Laos, Cambodja & Vietnam

19 April 2012 - 01 Juli 2012

Zuid-Afrika Minor Lodge Management 2012

03 Augustus 2009 - 06 Juni 2010

10 maanden Parijs

Landen bezocht: