Eerste week in Thailand - Siam Culture week - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Esmeralda Groen - WaarBenJij.nu Eerste week in Thailand - Siam Culture week - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Esmeralda Groen - WaarBenJij.nu

Eerste week in Thailand - Siam Culture week

Blijf op de hoogte en volg Esmeralda

25 Januari 2014 | Thailand, Singburi

Lieve allemaal,

Hier een eerste bericht van mij vanuit het prachtige Thailand, om precies te zijn op dit moment vanuit Kanchanaburi. We hebben een drukke, maar ontzettend leuke week achter de rug. Een week waarin ik heel veel leuke mensen heb ontmoet en Thailand en de Thaise cultuur beter heb leren kennen. Ik kijk terug op een fantastische eerste week.

Vorige week vrijdag 17 januari vloog ik om 17:25 met KLM naar Bangkok. De vlucht is prima verlopen en ik ben zeer tevreden over de service van KLM. Na een vlucht van 10 uur kwam ik om kwart voor 10, Thaise tijd, aan op het vliegveld van Bangkok. Al snel had ik de begeleider van Greenway gevonden. Een ander meisje uit Zwitserland stond al te wachten. Ze heet Letitia en is 19 jaar. De rit naar Singburi begon per metro, dan taxi, een lange busreis en in Singburi werden we opgehaald door een Pick-up. De gehele trip gezellig gepraat met Letitia. We kwamen rond 15:00 uur aan. De accommodatie, genaamd Lemon House, is prachtig. Gelegen aan een rivier en erg lokaal, in een klein dorpje. De kamers zijn voor 4 personen. Ik zit samen met 3 meisjes op de kamer. Een meisje uit Zweden (Mariam), een meisje uit China (Niya) en een Nederlands meisje (Juliette).

In de middag hebben we een wandeling gemaakt langs de rivier. Het was echt genieten van de mooie omgeving en ik heb dan ook ontzettend veel foto's gemaakt.
Rond 5 uur krijgen we hier avond eten. Het was rijst met groenten en fruit en watermeloen en ananas toe.

Na het diner vertrokken we naar Singburi voor de weekend avondmarkt. Erg gezellig gehad met Letitia en Rosa, een Nederlands meisje. De markt was erg leuk, vooral het eten is bijzonder om te zien. We hebben ook wat dingen geproefd! Ook vonden de mensen op de markt ons bijzonder, want wij zijn de enige blanken in de buurt, aangezien het totaal niet toeristisch is! Best leuk natuurlijk, we ervaren zo het echte Thailand :)

Na de markt zijn we vrijwel meteen gaan slapen. Toen ik bijna sliep arriveerde mijn nieuwe roommate, een Chinees meisje van 24 jaar. Haar naam is Niya. Ik kan het erg goed met haar vinden en we hebben die avond dan ook gelijk leuke gesprekken gehad!

De volgende dag (zondag) hebben Niya en ik een fietstocht gemaakt langs de rivier. De omgeving is prachtig en het was erg gezellig met Niya. Ook hebben we gelijk gemerkt hoe vriendelijk en behulpzaam de Thaise bevolking is: de ketting van de fiets van Niya viel er tot twee keer af. Gelukkig kon de plaatselijke bevolking ons helpen. Op een gegeven moment stonden er wel 5 mam om die ene fiets heen haha!

Onderweg wat boodschappen gehaald bij een lokaal winkeltje. Samen geluncht met Niya, lekkere Thaise noodles. Ook heeft Niya mij wat Chinese snacks laten proeven. Dit was erg leuk en lekker!

Na opnieuw een wandeling langs de rivier en een diner met rijst en groenten vertrokken we met meerdere (sommigen waren aangekomen in de middag) naar Singburi waar we met de groep een drankje in een bar hebben gedaan.

Maandag begon de introductieweek. Op zondagavond was de rest van de groep aangekomen.
In de ochtend hebben we vanaf Twin House (een andere accommodatie vlakbij Lemon House) een wandeling gemaakt naar Tha Khan, één van de dorpjes in de buurt.
In de middag hebben we de eerste tempel bezocht. Een gigantische gouden Buddha (Wat Pi Khun Thong) die je vanuit de verre omtrek kunt zien. Hierna hebben we een lekkere lunch gehad bij Restaurant Rungaroon. In de middag hebben we gewandeld door Singburi en hebben we onze eerste Thaise les gehad! Dus we kunnen nu in ieder geval wat basics! In de avond werden we verwelkomd door lokale Thaise kinderen van de scholen in de buurt. Ze hebben voor ons gedanst, gezongen en muziek gemaakt. De kinderen zijn echt heel erg leuk en lief! We hebben ook nog samen met hen gedanst!

Dinsdag zijn we naar lokale scholen gegaan om de kinderen te ontmoeten. Hier ga ik heen als ik Engelse les ga geven! De kinderen waren ontzettend lief en enthousiast. We hebben veel foto's gemaakt. Hierna zijn we naar een monument gaan kijken, Bang Rachan Hero.
Eind van de middag hebben we nog een tempel bezocht, Wat Pranon Chaksri. Het is erg interessant om de tempels te bekijken. We hebben ook de verschillende rituelen kunnen zien. In de avond zijn we naar de avondmarkt in het dorp verderop, Tha Khan. Deze lokale markt was erg leuk! We hebben opnieuw heel veel geproefd op de markt. Heel veel onbekende groenten en zoete snacks!

Woensdagochtend hebben we armbandjes gemaakt van kokosnoot. Dit was erg leuk om te doen! In de middag hebben we een Thaise kookles gehad. We hebben een gerecht gemaakt met eieren, tofu en noodles met groenten. Verder hebben we een salade gemaakt met pepers, tomaat, wortel, papaya en pinda's.
Na deze lunch vertrokken we richting Singburi. Ik heb een heerlijke Thaise massage gehad voor maar 150 Bath, wat omgerekend rond de 3 euro is! Zeker voor herhaling vatbaar!
In de middag hebben we heerlijk in de zon gezeten en 's avonds hebben we genoten van een Thaise BBQ in een restaurant. Ik zal binnenkort foto's hiervan plaatsen. In de avond hebben we nog wat nagepraat in de gemeenschappelijke ruimte en een potje gekaart!

Donderdag was een drukke dag. We hebben de oude stad Ayuthaya bezocht. Deze stad staat vol met oude tempels. Het was een erg hete dag. Onze tour ging ook langs een olifanten attractie. Men vroeg of wij hierop wilden rijden. Gelukkig deed niemand van ons dit. Het was echt vreselijk zielig om te zien! De olifanten stonden in de zon en de mannen die bij de olifanten stonden waren niet erg diervriendelijk! Wij zijn weggegaan om te gaan winkelen. Ik heb een prachtige sjaal gekocht die ik kan gebruiken als omslagdoek. Wanneer je een tempel bezoekt moeten je schouders en knieën namelijk bedekt zijn. De vrouw waarvan ik de sjaal kocht vertelde mij dat hij kasjmier gemaakt is. Ik ben er niet zeker van maar hij is in ieder geval erg mooi! Ook heb ik een erg mooie wikkelbroek gekocht met een Thaise print. Na het bezoeken van vele oude tempels zijn we nog naar een floating market geweest (drijvende markt). Hier hebben we met onze voeten in bakken met van die bijtende visjes gezeten, zoiets als Dr. Fish! 's Avonds lekker uitgerust op de kamer. Het was een drukke dag geweest!

Vrijdagochtend rond kwart voor 10 zijn we vertrokken met de bus naar Saraburi. Hier hebben we een een erg mooie tempel bezocht, Buddha's footprint. Het buddhisme heeft veel bijgelovige rituelen. Er was een erg lange trap waar men vanaf moest rennen voor geluk, liefde of gezondheid. Hierna moesten we met een speciale stok langs klokken lopen voor geluk in het hiernamaals. Alle tempels zijn erg mooi bijgehouden en netjes. Men moet de schoenen uit en knieën en schouders bedekt.
Vervolgens zijn we gaan lunchenop kussens op de grond rond de tafel. We hebben genoten van opnieuw een heerlijk rijstgerecht. Na elke maaltijd wordt fruit geserveerd, meestal watermeloen en ananas.

Hierna vervolgde we onze trip naar Lopburi, ook wel bekend als monkey town. In deze stad wonen allemaal apen. Hier hebben we een bezienswaardigheid bezocht waar veel apen wonen. Veel foto's gemaakt van apen. Ze zijn aardig brutaal. Na even rond te hebben gelopen zijn we weer teruggereden met de bus naar Singburi.

De introductieweek, genaamd Siam Culture week was echt ontzettend leuk! Ik heb deze eerste week super veel leuke mensen leren kennen. We zijn elke dag samen dus je hebt al snel het idee dat je elkaar goed kent.

We hebben zoveel gezien in een paar dagen! Ik ben meer te weten gekomen over de Thaise cultuur en het buddisme. De Thaise bevolking is ontzettend aardig. Ik heb het tot nu toe erg naar m'n zin en ik kijk uit naar het weekend.

Op het moment van schrijven zit ik in de bus naar Kanchanaburi. Nadat we thuiskwamen van Lopburi was het tijd om de laatste dingen in te pakken. Dat betekent mijn daypack voor het weekend, maar ook mijn backpack omdat we dit weekend gaan verhuizen. Vanaf zondag verblijf ik in Twin house, een grotere accommodatie.
Voor dit weekend staat een tripje naar Kanchanaburi op het programma. We gaan vooral veel watervallen bekijken!
Jullie horen binnenkort meer over de eerste dagen in het weeshuis!

Liefs, Es

  • 25 Januari 2014 - 14:18

    Pappa:

    Ha lieverd,
    Ik heb genoten van je verslag. Fijn dat je het zo naar je zin hebt en dat je zoveel aardige mensen hebt ontmoet. We zijn erg benieuwd naar je foto's. Gaaf om iedere dag zoveel indrukken op te doen en kennis te maken met andere culturen. Zo'n markt bezoeken is echt een belevenis. Ik hoop dat het veel voldoening geeft om in het weeshuis je hulp aan te bieden.
    Veel liefs en een dikke kus.
    Pappa xxx

  • 25 Januari 2014 - 14:22

    Vincent :

    Hey es,

    Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt in thailand.
    Ik wacht de fotos af!

    Dikke kus

    Vinnieboyki

  • 25 Januari 2014 - 14:28

    Mama:

    Hallo lieve schat, wat heb jij al veel meegemaakt in één week. Ontzettend leuk om te lezen wat je allemaal doet en ziet. Wat fijn om te weten dat je het enorm naar je zin hebt en dat je al zo veel mensen hebt leren kennen. Geniet ervan. Ik ben erg benieuwd naar je foto's die je met je nieuwe camera hebt gemaakt. Ik wens je heel veel plezier en hoop op toch een blog per week hihi. Dag Es en doe voorzichtig hè. :)

  • 25 Januari 2014 - 14:57

    Romana:

    Hee lieve Es,

    Super leuk om te lezen dat je nu al onwijs leuke dingen hebt gedaan!
    Ben heel erg benieuwd naar je foto's.

    Geniet ervan, en doe voorzichtig! :)

    XXXXX

  • 26 Januari 2014 - 17:30

    Anky:

    Hoi Esmeralda
    Wat heb je al veel gedaan in 1 week, en wat een leuk verslag. Veel succes met je Engelse lessen en veel plezier met de kindjes. Pas goed op jezelf. Wij kijken uit naar je volgende blog.
    Groetjes uit koud en regenachtig Franeker.
    Anky, Jan & Marije

  • 27 Januari 2014 - 20:40

    Ray En Ank:

    Hai Es, wat een leuk verslag en wat ben jij aan het genieten zeg! Fijn dat je het zo naar je zin hebt. We blijven je volgen hoor, hebben ook al wat foto's gezien op Facebook, prachtig.
    Heel veel plezier komende tijd.
    Knuf van ons
    Ray en Ank

  • 29 Januari 2014 - 17:01

    Pytsje Sijens:

    Wat een mooi verslag zeg, wat maak je veel mee. Geweldig!
    En je foto's op facebook :O wauw!!!
    liefs, Pytsje

  • 31 Januari 2014 - 16:35

    Ester:

    Hey Es,

    Wat een mooi verhaal en wat beleef jij leuke dingen zeg! Ik ben blij voor je en ik hoop dat je nog heeeel veel mooie dingen mag doen en zien! Ik kijk al uit naar alle foto's en je nieuwe verslag :)

    veel liefs van Ester

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmeralda

Welkom allemaal op esmeraldagroen.waarbenjij.nu! Op deze blog houd ik al mijn ervaringen en belevenissen van mijn reizen bij. Het zou leuk zijn als jullie een reactie achterlaten :) Liefs, Esmeralda

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 43929

Voorgaande reizen:

17 Januari 2013 - 20 Juni 2014

Backpacken Thailand, Laos, Cambodja & Vietnam

19 April 2012 - 01 Juli 2012

Zuid-Afrika Minor Lodge Management 2012

03 Augustus 2009 - 06 Juni 2010

10 maanden Parijs

Landen bezocht: