Stappen in Parijs - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Esmeralda Groen - WaarBenJij.nu Stappen in Parijs - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Esmeralda Groen - WaarBenJij.nu

Stappen in Parijs

Door: Esmeralda

Blijf op de hoogte en volg Esmeralda

19 Oktober 2009 | Frankrijk, Parijs

Hee allemaal!

Ondertussen weer veel gewerkt en toch ook hele leuke dingen gedaan!

Als laatste vertelde ik dat ik dus moest werken de volgende dag. Ik heb toen donderdag, vrijdag, zaterdag, zondag en maandag gewerkt. Was erg druk in het hotel. Een paar dagen zaten we ook vol. Na die maandag was ik echt blij dat ik even een dagje vrij had. Dat was dus dinsdag. Rustig dagje gehad. 's Avonds had ik afgesproken met Roos, een nederlands meisje. Zij is au-pair hier. Ik had haar voor het eerst ontmoet op de verjaardag van Nienke, maar verder kenden we elkaar eigenlijk niet. Afgesproken voor een drankje bij Hotel de Ville. Was erg gezellig. Toen zaten we nog tot 11 uur lekker buiten, dat is er nu niet meer bij, helaas. Het was echt súper gezellig en Roos is een erg lief en leuk meisje! Was heel leuk om weer een nieuw iemand te leren kennen. Roos is ook van de diepgaande gesprekken dus dat was erg leuk vond ik haha :D

Woensdag moest ik van 3 tot half 12 werken, B-shift dus. Was prima dagje. Donderdag was ik weer vrij en heb ik Nienke getrakteerd op een lunch bij Paradis du Fruit (beetje aan de vitaminen denken natuurlijk!) naast de Mont Parnasse! Het eten en de fruitshakes (Ja, goed van mij hè!) waren echt heerlijk. Voor herhaling vatbaar! Hierna zijn we naar de Mont Parnasse gelopen en natuurlijk zijn we met de lift naar boven gegaan. Wow, wat gaat die lift hard, doet gewoon pijn aan je oren. Gelukkig was het aardig helder, dus we hadden een mooi uitzicht! Was leuk om weer eens iets toeristisch te doen :) En gelukkig had ik geen hoogtevrees! Nu moet ik me toch maar eens wagen aan de Eiffeltoren (Nee, je begrijpt het goed; ik ben er nog niet opgeweest haha!).

Rond 4 uur/half 5 afscheid genomen. Nienke moest natuurlijk gaan koken voor haar kinderen :)
Ik ben daarna nog even met de metro langs Les Halles geweest, even kijken voor een winterjas, maar helaas geen jas gevonden. Morgen maar even op pad nog denk ik, of anders woensdag.

De volgende dag moest ik werken, shift B weer. Ging prima. Het werk is vaak leuk, maar soms ook niet. Nog steeds is er een probleem met mijn salaris en ook doen ze nogal moeilijk over vrije dagen. Ik had namelijk gevraagd of ik zaterdag ipv de B-shift de ON+ shift mocht draaien. Dat is van half 12 tot 8 uur 's avonds. Ik dacht, wie niet waagt wie niet wint, ik vraag gewoon of het mogelijk is. Zij gooien zelf alles 1000x om dusja. Had ik dus vorige week al gevraagd aan Berndt (Shiftleader). Hij zei dat het goed was. Kom ik op m'n werk vrijdag, roept de Front Office manager me en ze begon gelijk over zaterdag dus. Daar word ik dus wel een beetje gek van. Ik werk áltijd in het weekend en dan vraag ik of het mogelijk is en dan kan het dus niet. Verder zijn mijn collega's heel aardig, dus dat is altijd gezellig :)
En vrijdagmiddag stond ik achter de receptie, staan opeens Tante Karin, Pien, Oom Richard en Oom Kai voor mijn neus! Had ik dus écht niet verwacht haha. Was wel leuk om ze te zien natuurlijk.

Volgende ochtend vroeg er uit, want mijn ooms en tantes zouden m'n kamer komen bekijken. Natuurlijk was het een ontzettende rotzooi, dus moest ik er extra vroeg uit om het een beetje toonbaar te maken. Om 10 uur waren ze hier. Gezellig bijgekletst.
Om half 12 moest ik werken tot 8 uur. Toen naar huis, douchen en omkleden, want om 11 uur had ik afgesproken met mijn Nederlandse vriendinnen bij Chatelet! Uiteindelijk stond alleen Lissi bij de metro dus zijn wij samen naar Café Oz gelopen. Daar stond Maxime al te wachten. Direct werden we aangesproken door een groep jongens. Of wij met hun mee naar binnen wilden gaan, omdat ze dus meer meisjes nodig hadden om binnen te komen. Dus wij deden net of we bij hun hoorden. Was wel grappig, maar wat een gedoe zeg :P

Toen we binnen waren gelijk maar een drankje gehaald van onze consumptiebon. Café Oz lijkt een beetje op Danzig in Den Haag. Groot café, maar ook met een dansvloer. Was érg gezellig. Ik was ontzettend blij om weer ff lekker te dansen de hele avond haha. Was ook erg gezellig met iedereen, lijkt net alsof we al heel lang vriendinnen zijn! We kwamen ook nog wat andere Nederlanders tegen dus dat was wel grappig. Verder waren er natuurlijk Fransen, maar ook Engelsen.
Het was echt een super geslaagde avond. Heb me erg vermaakt! Vooral ook erg veel lol gehad haha. Iets over vieren besloten we maar om weg te gaan. Ik had namelijk afgesproken om de volgende dag om 12 uur te gaan lunchen. Dus om kwart over 4 de Noctilien (nachtbus) gepakt. Was nog even zoeken, maar uiteindelijk was alles prima! Helaas moet ik nog wel een stuk lopen vanaf die halte van de Noctilien, dus das ff wat minder. Uiteindelijk was ik rond 5 uur thuis!

Toen ging om half 11 de wekker alweer! Rond 12 uur stond ik - keurig op tijd - beneden. Mijn tantes en ooms zouden naar de foyer komen dus ik denk ik wacht beneden wel ff. Uiteindelijk kwamen ze om half 1 ;) haha ja de rue de Charonne is wel erg lang hè, dat was wel even een stukje lopen vanaf de Bastille!

Toen dus gaan lunchen in mijn straat, bij een brasserie, was erg gezellig! Hierna afscheid genomen, want ik moest om 3 uur beginnen met werken t/m half 12. Was een vreemde dag op het werk, maar ik heb 'm gelukkig overleefd. Natuurlijk zo brak en slaperig als wat. Das wel ff balen dan als je achter de receptie staat ;)
Ik was dan ook blij toen ik thuis kwam. Natuurlijk weer niet gelijk gaan slapen. Maargoed toen ik het echt niet meer volhield om wakker te blijven toch maar naar bed gegaan. En geslapen heb ik, tot wel 1 uur 's middags. Dat was dus vandaag. Vandaag echt helemaal niks gedaan. Was echt helemaal verrot. Ben alleen de deur uitgeweest om 'n stokbroodje te halen ;)

Morgenmiddag afspreken met Nienke en 's avonds ben ik uitgenodigd om te komen eten bij Nicole!

Heel veel liefs uit Parijs!

Bisous,
Esmeralda

x

  • 19 Oktober 2009 - 22:17

    Carmen:

    Lieve Ess,
    Wat een leuk verhaal weer van je uit Parijs;)
    Me ouders hebben het erg naar hun zin gehad, jij ook met hun hoop ik:P
    Je hebt weer veel leuke dingen gedaan zo te lezen, ik heb ook je foto's op hyves weer bekeken ziet er allemaal heel gezellig uit;)
    Leuk hoor Ess:D
    Succes met werken de komende dagen en ik zie wel weer wanneer je een nieuwe leuke blog hebt:D

    Veel Liefs van je nichtje Carmen xx

  • 22 Oktober 2009 - 09:59

    Kirsten:

    Esssss; super fijn om te lezen dat je je zo goed vermaakt daar! Uitgaan in Parijs.. wwwaaaauuuww.. ik wil ook! :)

  • 24 Oktober 2009 - 07:53

    Miranda:

    Hoi Es, Ik verbaas me er iedere keer weer over; wat schrijf jij leuk! Blijf ons maar lekker zo op de hoogte houden hoor. Succes met alles. Vanavond gaan Jaco en ik gezellig bij je ouders eten. Verheug me erop.
    Groetjes,

  • 25 Oktober 2009 - 12:10

    Pien:

    Lieve Es,

    Het is alweer een week geleden dat wij je hebben
    gezien! Zo snel gaat de tijd! Het was heel fijn om je te zien en het was zeker gezellig. Ook zijn wij trots op je, wat een goed aanpassingsvermogen heb jij! Ik kan het niet te vaak zeggen, het lijkt wel of je al jaren in Parijs woont! Als wij jouw verhalen nu lezen kunnen wij ons helemaal inleven en het goed vertellen aan anderen, want wij zijn bij je geweest en hebben gezien waar je woont, werkt en leeft met plezier! Liefs en dikke X Pien en Oom Kai

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Esmeralda

Welkom allemaal op esmeraldagroen.waarbenjij.nu! Op deze blog houd ik al mijn ervaringen en belevenissen van mijn reizen bij. Het zou leuk zijn als jullie een reactie achterlaten :) Liefs, Esmeralda

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 43932

Voorgaande reizen:

17 Januari 2013 - 20 Juni 2014

Backpacken Thailand, Laos, Cambodja & Vietnam

19 April 2012 - 01 Juli 2012

Zuid-Afrika Minor Lodge Management 2012

03 Augustus 2009 - 06 Juni 2010

10 maanden Parijs

Landen bezocht: