J'ai perdu ma voix. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Esmeralda Groen - WaarBenJij.nu J'ai perdu ma voix. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Esmeralda Groen - WaarBenJij.nu

J'ai perdu ma voix.

Door: Esmeralda

Blijf op de hoogte en volg Esmeralda

25 Oktober 2009 | Frankrijk, Parijs

Hallo allemaal!

Ja wat een pakkende titel hè! Wow. Nou om gelijk mt de deur in huis te vallen, ik ben dus ziek ja. Perfecte timing, natuurlijk. (Okee, wanneer is dat wel een goede timing dan?!)
Ik baal echt verschrikkelijk kan ik je wel vertellen. Ziek zijn is sowieso vervelend. Hier al helemaal. Zucht. Maargoed, laat ik beginnen waar ik gebleven was. De rest komt later.

Dinsdag 's middags afgesproken met Nienke. We zouden eigenlijk de Arc de Triomphe gaan beklimmen, maar het weer was niet zo mooi. Dus we zijn gaan shoppen. En we hebben gewoon niks gekocht :| drama! Rond 4 uur afscheid genomen. Naar huis gegaan, omgekleed, want ja nu komt het: ik ging HARDLOPEN. Jaja, heel goed al zeg ik het zelf. Ik had met Nicole afgesproken bij Belleville. We zijn gaan hardlopen in Parc Buttes-Chaumont. Super leuk park is dat ook. Vorige keer ook geweest met Nicole. Heel leuk is dat er heel veel mensen hardlopen. Het was ook heerlijk weer om hard te lopen, niet te warm en niet te koud. In het begin ging het wat moeizaam, we waren nog niet eens bij het park aangekomen of ik was al buiten adem. Conditie van nul. Is wel te verwachten als je maanden niks doet aan sport. Uiteindelijk is het eigenlijk heel goed gegaan en ik was tevreden! Hierna nog wat dingen gekocht bij de supermarkt. Toen hebben we gekookt bij Nicole. Of nja laat ik het zo zeggen, Nicole was de chef-kok en ik hielp. Maargoed het was dan ook háár keuken hè ;)


Heerlijk rijst met kerriesaus, ui en paprika gegeten. En dan kipnuggets erbij, omdat de kip op was. Ach wat maakt het ook allemaal uit, het was lekker en dat hebben we toch mooi even lekker zelf verzonnen haha :)

Rond half 11 was ik weer thuis.
De volgende dag was een héle nuttige dag! Was er zelf heel tevreden over. Ik heb eindelijk eens echt een goede opzet gemaakt voor mijn verslag. Jaja, studeren moet ook nog tussendoor (vergeet ik af en toe even..) Toen heb ik m'n kamer opgeruimd. Daarna ben ik met de metro naar Nation gegaan. Mijn plan was om te lopen naar Nation, maar de plannen waren snel weer gewijzigd toen ik zag dat het stortte van de regen. Ik wilde naar Nation omdat daar een Printemps schijnt te zitten (schijnt ja, want ik heb 'm niet gevonden -_-). Ik had nog steeds geen winterjas. Nu had ik een leuke gezien bij de Mango, maar ik twijfelde. Ging ik later terug, weg was die natuurlijk (eh slim). Toen zag ik dat ze bij Printemps ook dingen van Mango verkopen. Nou heb heel Place de la Nation rondgelopen (en ja dat is lang) en kon het niet vinden. Op naar de Bastille want daar zijn ook winkels. Maar geen jassen dus. Toen maar weer naar het vetrouwde Rue de Rivoli. En opeens hing daar tóch nog de jas die ik wilde, bij de Mango :D Uiteindelijk een jas gekocht en om mezelf nog eens extra te trakteren ook maar een nieuw luchtje gekocht :P
Daarna hop de metro in. Ik kreeg namelijkbezoek, want.. EZRA WAS IN PARIJS! Wow. Cool! Dat zei ze maandagavond zomaar even. Ze ging van woensdag t/m vrijdag naar Parijs met haar vriend. Dus, Ezra wilde wel mijn kamer komen bekijken! Super leuk natuurlijk! Eenmaal aangekomen bij metro Charonne, geen Ezra, geen Douwe (vriend Ezra). Uiteindelijk elkaar toch nog gevonden. Gelopen naar de foyer. En heel grappig (not :P) Ezra had dr ID niet bij zich! Handy. Had ze dus in het hotel laten liggen. Nou, we konden dus niet naar mijn kamer, want in de foyer mag je niet zomaar bezoekers meenemen, of nja wel als ze hun ID hebben dus. Dus dat was jammer maar het gaf niet, we zijn gewoon wijntjes gaan drinken verderop in de straat ;) Douwe, nog bedankt voor de drankjes!

Na die drie dagen vrij moest ik toch weer beginnen met werken. Donderdag had ik ON-shift. Das echt heel fijn. Ik begin om 10 uur en ben om half 7 klaar. Best relaxte tijden! 's Avonds had ik met Roos afgesproken, we zouden naar de bios en drankjes drinken, maar dat ging helaas niet meer door, want de kinderen van Roos (Au-pair) waren nogal vervelend en wilden niet slapen. Ben op tijd naar bed gegaan, want ik voelde me toen al niet zo lekker.

Vrijdag ook van 10 tot half 7 gewerkt. Die dag was niet zo fijn om te werken voor mij. Het was gíga druk en ik voelde me niet zo goed. Ik had ontzettende keelpijn en bijna geen stem meer over. Ontzettend schor. Heel vervelend aan de receptie. 's Avonds toch maar afgesproken met Nienke, Lissi & Margot bij Odeon. Dat kon ik toch niet aan me voorbij laten gaan?! Was echt heel erg gezellig en weer veel gelachen. Natuurlijk ontbraken de gekke foto's en de wijn ook niet. En niet te vergeten rare obers..
Misschien had ik die dag toch echt iets te veel gepraat.. Ik kwam laat thuis in de foyer en wilde zeggen bonsoir, maar opeens kwam er dus écht niks meer uit m'n mond. Ik was dus écht mijn stem kwijt. Heavy :|
Maar direct gaan slapen. Kwam inmiddels wel wat slaap tekort. Gelukkig kon ik lekker uitslapen, want ik hoefde pas 3 uur te werken de volgende dag.

De volgende ochtend. Ik kon niet meer praten. Geen woord. Drama dus. Ik moest om 3 uur werken achter de receptie. Gaat beetje lastig als je niet kan praten. Dus heb ik - toch wel na twijfelen ja - gebeld naar m'n werk. Maar ik kon dus alleen heel zacht (lees: onverstaanbaar) praten. Mijn collega snapte er geen bal van en dacht who is that?!. was echt dramatisch en echt zo vervelend. Ik schaamde me echt dood serieus. Verder was er ook niemand in de buurt die me kon helpen ofzo, iedereen was aan het werk. Toen heeft m'n moeder maar gebeld naar m'n werk om het uit te leggen ;) Bedankt mam. Toen ben ik naar de Pharmacie (apotheek) gegaan. Ik had een briefje bij me met: Bonjour, J'ai un mal à la gorge. J'ai perdu ma voix. Avez-vous un médicament pour moi, s'il vous plaît? Merci beaucoup.
Echt super dom haha. Maargoed zo kreeg ik tenminste wel medicijnen. Daarna op naar de bakker. Hiervoor had ik weer een ander briefje met: deux baquettes, s'il vous plaît. Toen op naar huis en gelijk m'n bed ingegaan en geslapen tot laat.

Dat was dus gister. Vandaag is het niet heel veel beter. Mijn stem is nog steeds bagger, hoewel ik toch het gevoel krijg dat m'n keel iets beter is nu. Vandaag dus weer niet kunnen werken. Geen idee hoe het morgen gaat. Als ik m'n stem weer heb ga ik naar m'n werk en tja zo neit, dan kan ik er ook niks aan doen. Morgen in ieder geval naar de dokter. Vind het zelf grote onzin, maar ik moet er heen voor een doktersverklaring (verplicht hier).

Dit was weer de story tot nu toe.

Liefs,
Esmeralda

  • 25 Oktober 2009 - 18:02

    Mama:

    ok schat, nou als ik het zo lees, valt het toch wel weer mee, of niet?
    Leuk een briefje, met deux baquettes. Sterkte morgen bij de dokter. Ik hoop dat je snel weer kan praten. Kus van mama

  • 26 Oktober 2009 - 09:33

    Ank:

    Beterschap Es!!
    Hopelijk voel je je snel weer beter. Goed uitzieken hoor. :D

    Dikke kus

  • 26 Oktober 2009 - 10:24

    Ezra:

    Wat vervelend dat je ziek bent:( Beterschap!
    Ik vond het echt super om je weer te zien! en weet je wat stom is; we hebben niet eens foto's gemaakt, schande;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Esmeralda

Welkom allemaal op esmeraldagroen.waarbenjij.nu! Op deze blog houd ik al mijn ervaringen en belevenissen van mijn reizen bij. Het zou leuk zijn als jullie een reactie achterlaten :) Liefs, Esmeralda

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 43930

Voorgaande reizen:

17 Januari 2013 - 20 Juni 2014

Backpacken Thailand, Laos, Cambodja & Vietnam

19 April 2012 - 01 Juli 2012

Zuid-Afrika Minor Lodge Management 2012

03 Augustus 2009 - 06 Juni 2010

10 maanden Parijs

Landen bezocht: