Encore 6 semaines... - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Esmeralda Groen - WaarBenJij.nu Encore 6 semaines... - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Esmeralda Groen - WaarBenJij.nu

Encore 6 semaines...

Door: Esmeralda

Blijf op de hoogte en volg Esmeralda

14 April 2010 | Frankrijk, Parijs

Bonsoir,

Daar ben ik weer eens met een verslag. Het heeft weer een tijd geduurd, helaas. Ik vind het zelf ook jammer, maar het was even niet anders.

Ik heb het ontzettend druk gehad afgelopen weken. Ik heb heel veel gewerkt en dit verliep niet zonder stress, helaas. Eigenlijk is die stress niet van mijn kant, maar ik heb een nogal stressvol team. Die fransen kunnen er wat van. Schreeuwen, zeuren, áltijd stress (ookal is er niks aan de hand). Ik word er onderhand helemaal gek van, kan ik je wel zeggen.

Ik zit dus nu sinds 5 januari bij de Housekeeping. Dit is dus inmiddels meer dan 3 maanden. Ik moet zeggen het werk bevalt me prima. Het is leuk dat ik verantwoordlijkheid heb en kan leiding geven (al gaat die verantwoordelijk af en toe wat te ver en voel ik me net af en toe zelf de manager daar). Het werk zelf gaat me prima af. Wat alleen dus erg vermoeiend is, is dat de fransen nogal raar functioneren. In mijn team lijkt het af en toe net een stel kleine kinderen. Ik moet dan ook vaak vragen/zeggen of ze alsjeblieft wat normaler met elkaar om kunnen gaan en niet willen schreeuwen. Goh, ik ben hier toch niet gekomen als au-pair dacht ik zo ;)?

Door al dit gedoe, of nouja deze chaos kan je het wel noemen, heb ik niet zulke leuke weken achter de rug. Ik heb daardoor ook niet geschreven. Omdat ik er geen tijd voor had, maar ook omdat ik er geen zin in had, want ik wil daar liever niet over schrijven. Het is dus ook zo dat hier meestal hele vrolijke berichten komen, maar dit komt dus omdat ik dan op die momenten zin heb om te schrijven ;)

Op dit moment gaat het weer beter. Afgelopen dagen zat ik ook niet zo lekker in m'n vel, maar nu gaat het weer beter. Vorige week ben ik naar het park geweest met Nienke en toen ben ik zo verschrikkelijk verbrand. Zoiets had ik nog nooit meegemaakt. Niet zo handig dus. Waarschijnlijk had ik een lichte zonnesteek opgelopen, ook nog eens, want de volgende dag voelde ik me helemaal niet lekker. Dus ook lekker een aantal dagen met een flinke rode kop rondgelopen en echt heel erg pijn gehad :( Verschrikkelijk. Ik zag het even allemaal niet meer zitten, maar nu gaat het weer een stuk beter (ook met m'n gezicht ja ;)).

Parijs is nog steeds fantastisch en de Franse taal is heerlijk om te horen iedere dag. De lente is hier ook begonnen en dat is heerlijk. Vandaag heb ik heerlijk in het park zitten kletsen met Suzy! Dit keer heb ik me goed ingesmeerd, dus ik ben niet verbrand gelukkig!

De tijd gaat snel en inmiddels duurt mijn stage nog maar 6 weken. Ik vind het nu wel goed zo. Ik heb gevraagd aan de Rooms Division manager of ik in mei de zaterdagen en zondagen vrij mag, dus hopelijk krijg ik vrijdag een rooster met hierop alle weekenden vrij.
Zoals ik al zei, nog 6 weken. de laatste lootjes dus nog. Het eind is in zicht. Wel heel raar vind ik hoor. 24 mei is mijn laatste stagedag. 31 mei ga ik met Rowena naar Alicia Keys, dat vind ik natuurlijk helemaal geweldig! Begin juni zal ik dan Parijs verlaten. Jaja, ik heb nog niet een vaste datum vastgeprikt, dat klinkt zo definitief hè?

Nou dit was het weer voor even. Ik ga weer verder aan m'n stageverslag, want ja, nog maar 6 weken, dat is een korte tijd en in die korte tijd moet ik nog heel veel doen.

Heel veel liefs uit Parijs,
Esmeralda

X

  • 15 April 2010 - 11:39

    Oma:

    Lieve Es,

    Nu zijn wij een keer de eerste. Leuk he?
    Nog even en dan zit het er op voor je.
    Hier is het ook lenteachtig maar het is nog te koud. Wel kunnen we buiten zitten,maar dan wel met een jas aan en uit de wind.

    Veel liefs
    opa en oma.

  • 15 April 2010 - 11:53

    Miranda:

    Hoi Es,
    Ik had al het een en ander van Cynthia gehoord. Het zijn echt de laatste loodjes. Kop op hoor. Je zal eens zien hoe snel deze weken om zijn. Trouwens, wat kan jouw moeder dansen zeg. Zaterdag was er een suprise-party voor Jaak en mij georganiseerd. Het hele verhaal hoor je nog wel een keer, maar we hebben een geweldige avond gehad. Doei, Miranda

  • 15 April 2010 - 15:57

    Rowena:

    Nice Es! :D

  • 15 April 2010 - 16:02

    Kevin:

    jaja, bijna weer tijd om IN te pakken;)! Leuke blog! blij dat het weer ietsjes beter gaat!

  • 16 April 2010 - 18:10

    Nicole:

    Schat, have fun de laatste weken! You don't know what you've got 'till its gone! En ik kan het weten nu.
    Ik mis jou en die leuke stad...
    Geniet ervan! Dikke kus van mij! XXX

  • 19 April 2010 - 09:49

    Ank:

    Hai Es, laatste lootjes meid :) Je bent echt een topper én vergeet niet.... na regen komt zonneschijn! (Moet je niet te lang in zitten hoor:) )
    Geniet de laatste weken!
    Op naar het volgend avontuur...., maar eerst even vakantie houden!
    Dikke kus van ons.
    Ray en Ank

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Esmeralda

Welkom allemaal op esmeraldagroen.waarbenjij.nu! Op deze blog houd ik al mijn ervaringen en belevenissen van mijn reizen bij. Het zou leuk zijn als jullie een reactie achterlaten :) Liefs, Esmeralda

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 43927

Voorgaande reizen:

17 Januari 2013 - 20 Juni 2014

Backpacken Thailand, Laos, Cambodja & Vietnam

19 April 2012 - 01 Juli 2012

Zuid-Afrika Minor Lodge Management 2012

03 Augustus 2009 - 06 Juni 2010

10 maanden Parijs

Landen bezocht: