Reposer et travailler - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Esmeralda Groen - WaarBenJij.nu Reposer et travailler - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Esmeralda Groen - WaarBenJij.nu

Reposer et travailler

Door: Esmeralda

Blijf op de hoogte en volg Esmeralda

25 Maart 2010 | Frankrijk, Parijs

Lieve allemaal,

Hoe is het met jullie? Met mij gaat het goed!

Wat ik niet verteld had in mijn laatste blog: Ik ben een weekendje naar Nederland geweest! Het was echt super leuk en gezellig! Donderdag nam ik na m'n werk de Thalys op Gare du Nord. Precies op tijd kwam ik aan op R'dam Centraal. Was fijn om mijn papa en mama weer te zien! Eenmaal in 's-Gravenzande aangekomen even langs opa en oma geweest. Het was fijn om die ook weer te zien. Hierna natuurlijk naar huis om daar Vin & Baloe te zien!

Vrijdag ben ik met mijn moeder naar Leeuwarden geweest. Wat moet je daar nou?
Ik wil na de zomer beginnen met een HBO-opleiding, dus ik moet me een beetje oriënteren. Dus heb ik het Stenden bezocht in Leeuwarden, de Hogere Hotelschool. Ik heb een gesprek gehad daar en het lijkt me erg leuk.

Zaterdag heerlijk uitgeslapen, ik was erg moe. 's Middags boodschappen gedaan, want 's avonds vierden we de verjaardag van mijn vader. 's Avonds kwamen er familie, vrienden en kennissen. Het was erg gezellig en leuk om iedereen weer te zien! Lekker bijgekletst! Zondag nog even lekker croissantjes gegeten en mijn koffer ingepakt. Om 3 uur nam ik weer de trein terug naar Parijs. Helaas een half uur vertraging én ik moest overstappen op Brussel op een andere trein (onze trein had problemen).

Maandag natuurlijk gewoon weer om half 7 beginnen op m'n werk. Hierop volgde dinsdag, woensdag en vandaag. Gister heb ik iedereen van de Housekeeping (dat zijn er nogal wat) getrakteerd op stroopwafels. Iedereen vond ze heerlijk en ik zag alleen maar vrolijke gezichten. Af en toe moeten we even wat leuks verzinnen, want het werk is erg zwaar ;) Iedereen zei, we moeten elke dag zulke koeken hebben haha, dus dat was geslaagd!

Vandaag een goede werkdag gehad. Ik had de 4e verdieping onder mijn hoede. Ging prima. Erg veel départs, alleen al 45 op mijn verdieping. En dan nog de récouche. Die ik dus moet controleren. Ook waren er veel 'prio' vandaag, dus er is erg hard gewerkt. Ik vind het heel leuk dat we dan, hoewel het werk erg zwaar is voor de kamermeisjes, we alle kamers (de prio's ook dus!) precies op tijd af hebben. met sommige kamermeisjes heb ik ook echt een band gekregen. We hebben ook erg lol. Gister met één van de kamermeisjes foto's gemaakt. Haha dat was erg grappig. Zij heeft mij uitgenodigd om te komen eten bij haar thuis, dus dat lijkt me erg leuk!

Morgen een heerlijk dagje vrij. Zaterdag en zondag weer werken, maar ik heb er zin in! Met de kamermeisjes (dames kan ik beter zeggen) is het erg gezellig.

Iedereen een fijne werkdag morgen & alvast een fijn weekend.

Heel veel liefs,
Esmeralda

  • 26 Maart 2010 - 22:21

    Mama:

    He lieve Esmeralda,

    Er is al weer een week om na het weekend dat je bij ons was. Fijn dat je het zo naar je zin hebt met je collega's. Geniet nog van de laatste weken dat je in Parijs bent.

    Kus mama

  • 29 Maart 2010 - 15:25

    Nicole:

    Hee Es!
    Ik vind het nog steeds zo leuk om je verhalen te lezen! Enjoy le printemps! Ik ben jaloers...
    Liefsss XXX

  • 05 April 2010 - 09:54

    Lisette Janssen:

    Hallo Esmeralda,

    Mijn naam is Lisette Janssen en ik ben een studente Grafisch Ontwerp aan de Willem de Kooning Academie te Rotterdam. Omdat ik afgelopen jaar in Parijs gewoond en gewerkt heb wilde ik deze ervaring combineren met één van mijn afstudeeropdrachten: mapping a city.

    Dat is een benadering waarbij een plaats op een nieuwe, alternatieve manier visueel in kaart wordt gebracht. Uitgangspunt is dus niet het stratenpatroon of de geografie, maar de persoonlijke beleving van de mensen.

    Daarom wil ik voor deze opdracht graag weten hoe jij Parijs ervaart.

    *Deelname blijft anoniem

    1. In welke stad ben jij geboren?

    2. In welk arrondissement woon je?

    3. Wat is je favoriete plek in Parijs? Omschrijf de plek zo specifiek en gedetailleerd mogelijk. Waarom spreekt deze plek je aan?

    4. Waaraan zie je of iemand uit Parijs komt of er slechts op bezoek is? Noem 3 zichtbare kenmerken.

    5. Omschrijf hoe een normale doordeweekse dag in Parijs er voor je uitziet. Beschrijf je activiteiten en plaatsen waar jij je bevindt op de hieronder genoemde tijdstippen.

    08h00:

    10h00:

    12h00:

    14h00:

    16h00:

    18h00:

    20h00:

    22h00:

    00h00:

    02h00:

    04h00:

    06h00:

    Jullie informatie zal ik gebruiken om de verschillende manieren waarop je Parijs kan bekijken vast te leggen. Om dat te doen ga ik naar Parijs om, aan de hand van jullie antwoorden, foto’s te maken.

    * Aangezien de spontaniteit een grote rol speelt in dit project zou ik je willen verzoeken om dit formulier voor 8 april terug te sturen. Indien jij je (mail)adres erbij plaatst, ontvang je te zijner tijd een link naar de plek op internet waar je het eindresultaat kunt bewonderen. Antwoorden kun je naar janssenlisette@hotmail.com sturen!

    Alvast bedankt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Esmeralda

Welkom allemaal op esmeraldagroen.waarbenjij.nu! Op deze blog houd ik al mijn ervaringen en belevenissen van mijn reizen bij. Het zou leuk zijn als jullie een reactie achterlaten :) Liefs, Esmeralda

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 43927

Voorgaande reizen:

17 Januari 2013 - 20 Juni 2014

Backpacken Thailand, Laos, Cambodja & Vietnam

19 April 2012 - 01 Juli 2012

Zuid-Afrika Minor Lodge Management 2012

03 Augustus 2009 - 06 Juni 2010

10 maanden Parijs

Landen bezocht: