Goed aangekomen in Zuid-Afrika! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Esmeralda Groen - WaarBenJij.nu Goed aangekomen in Zuid-Afrika! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Esmeralda Groen - WaarBenJij.nu

Goed aangekomen in Zuid-Afrika!

Door: Esmeralda

Blijf op de hoogte en volg Esmeralda

21 April 2012 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hee allemaal!

Mijn tijd in Zuid-Afrika is begonnen! Gisteravond, om 22:00 uur kwam ik aan in Port Alfred, op de campus. Zeven uur later dan gepland. Het was een beetje een drama reis, maar laat ik beginnen bij het begin.
Begin deze week stond in het teken van even de laatste dingen regelen, al m'n kleren wassen, uitkiezen welke kleren ik mee zou nemen (dit was vooral lastig) en nog de laatste dingetjes kopen. Afgelopen dinsdag was Sander naar 's-Gravenzande gekomen zodat we nog wat tijd samen konden doorbrengen. Dit was echt super fijn :) Gewoon nog even samen. Woensdag nog even naar de tandarts, donderdag nog even wat laatste dingen gekocht en toen 's middags rond kwart over 4 richting Schiphol. Ondertussen was ik toch wel zenuwachtig geworden. Vond het toch wel heel spannend, vooral omdat het zo'n lange reis zou worden; ik had nog nooit zo lang gevlogen ;)

Net toen ik mijn bagage had afgegeven kwamen opeens Jolien, Laura en Natasja aangelopen! Echt hélemaal geweldig. Ik was zo verrast. Ik had het totaal niet verwacht! Echt ontzettend leuk. Sander was wel op de hoogte, hij had daarvoor al contact gehad met de meiden en ik wist gewoon helemaal van niks! Verder kreeg ik een boekje met allerlei leuke verhalen en foto's van de jaarclubmeiden. Echt ontzettend lief van ze en super leuk om te hebben (aangezien ik dus dol op foto's ben, vind het ook erg leuk om die te hebben :)).

Nou toen kwam toch het afscheid. Het was wel zwaar, vooral om afscheid te nemen van Sander natuurlijk. Maar ik heb me nog in kunnen houden en er waren nog net geen tranen.

Toen begon de vlucht. Van Schiphol naar Zürich verliep zonder enkele problemen. In Zürich stegen we pas om kwart voor 12 op, dus we hadden direct een uur vertraging. Ik was toen al erg moe, maar ik kon moeilijk in slaap komen. Uiteindelijk toch in slaap gevallen. Rond 10 uur aangekomen in Johannesburg. Uur vertraging, dus de overstap gingen we niet meer halen. De stewards van ons vliegtuig hadden ons verteld dat er een nieuw boeking was gemaakt voor ons (en nog een paar andere mensen), dus wij waren gerustgesteld. Helaas te vroeg gejuicht, het was dus niet geregeld. Bij het inchecken kwamen wij niet in het systeem voor. Toen werden we van balie naar balie gestuurd en toen bleek dat onze vlucht niet was bevestigd. Nog erger was dat er geen andere vluchten meer waren. Alle vluchten naar Port Elizabeth zaten vol! Nou wij zagen onszelf al in Johannesburg overnachten in een hotel. Uiteindelijk na nog een paar uren van service desk naar incheckbalie konden we een vlucht nemen naar Durban (dit ligt in een oosten) en toen moesten we bij Durban overstappen naar Port Elizabeth.
Op het vliegveld van Port Elizabeth werden we opgehaald door 2 docenten (?) van Stenden University en we werden met een busje naar Port Alfred gebracht. Helaas was het al donker, dus onderweg niets kunnen zien.
's Avonds zijn we nog naar 'The Lounge' geweest. Dit is een uitgaansgelegenheid in Port Alfred. Ik was erg moe maar het was leuk om alvast even wat te zien. Daarna gaan slapen.
Mijn kamer is prima. Het uitzicht is echt mooi. Verder is er een mooie tuin bij het complex. Het is eigenlijk een soort appartement zoals op vakantie. Twee éénpersoons bedden, iedere een klein tafeltje en een badkamer met toilet, douche en wastafel.
Vandaag een beetje uitgeslapen. Toen even op school (daar zit ik nu ook, want daar is WiFi en niet op m'n kamer) gezeten om mn telefoon en even op internet te gaan. Daarna ben ik met twee meisjes en een jongen naar het centrum gelopen om even wat boodschappen te doen. Nieuwe stekker gekocht, want de wereldstekker past hier niet en ik heb een nieuwe telefoon gekocht met Afrikaanse simkaart.
Daarna zijn we lekker wat gaan drinken bij een restaurantje. Boven kon je op het terras zitten. Vanaf daar had je een prachtig uitzicht over Port Alfred. Dus de foto's hiervan volgen nog :) Daarna even teruggelopen naar m'n kamer. Toen ben ik met de twee meisjes naar het strand gelopen. Dit kan ik ook zien vanuit m'n kamer, echt hartstikke leuk! Heb het echt getroffen met m'n kamer :) Het strand was ook erg mooi! We waren er eind van de middag, het wordt hier heel vroeg donker, dus de zon ging stond al wat lager. Er was wind, dus het was wel koud. Toch was het echt super mooi om te zien!
Nu even relaxen en straks misschien nog ergens heen, weet nog niet waar.

Ik zal snel wat foto's plaatsen! Ik hou jullie op de hoogte :)

Heel veel liefs vanuit Zuid-Afrika!

X
Es

  • 21 April 2012 - 19:27

    Yolande:

    Hee Es,

    heel veel plezier!!

    Xx

  • 21 April 2012 - 20:44

    Mama:

    Leuk schat, ik hoop dat je heel veel gaat zien van het land en dat je heel veel leert van je omgeving. Doe je best om je module te halen en verder natuurlijk veel genieten. Kus Mama en Papa

  • 22 April 2012 - 12:43

    Gustine:

    WoW! Wat een reis! Wij wensen je vanuit het verre Dongjum heel veel onvergetelijke ervaringen en een mooie tijd toe! We horen vast nog van je!

    Groeten van Bonne, Gustine, Rixt en Jildau

  • 22 April 2012 - 13:20

    Yvonne:

    Hallo esmeralda,

    We hadden al het e.e.a. van Jan en Anky gehoord, direct een pittig begin met zo'n lange reis. Heel veel plezier daar en hou ons op de hoogte.
    Groetjes uit Franeker van oma Van Wier en Yvonne

  • 22 April 2012 - 13:46

    Anne Vd Riet:

    He Es,
    goed om wat van je te horen! Drama die reis maar goed dat alles goed gekomen is! Zag in de foto's dat je business class gevlogen hebt? Haha, heel chill!
    Geniet! X

  • 22 April 2012 - 14:29

    Anky:

    Hoi Esmeralda
    Dit was dus een reis om niet snel te vergeten, maar gelukkig is de omgeving waar je nu bent erg mooi. Heel veel succes met de minor en geniet van alles daar. Wij letten wel op Sander.
    Groetjes en tot een later verslag.
    Anky & Jan


  • 23 April 2012 - 15:13

    Shirley:

    Hee Es, wat balen van zo een reis maar lekker dat je er nu bent. Heel veel plezier daar geniet er lekker van! xx

  • 23 April 2012 - 16:21

    Nienke:

    Hey Es!
    Tis weer net als in Parijs, blogs volgen! Dit klinkt al harstikke goed, ben benieuwd naar de rest!
    Dikke kus, Nienke

  • 23 April 2012 - 16:42

    Oma En Opa:

    Lieve Esmeralda,

    Wat een avontuur die heenreis!
    Wat leuk dat je zoveel te zien krijgt.
    Houd je ogen maar goed open en neem
    alles goed in je op.
    Leuk dat je ookwat foto's gaat plaatsen.
    We gaan je geregeld volgen.
    Groetjes,Oma en Opa

  • 23 April 2012 - 17:52

    Ank En Ray:

    Wat een verhaal meid :) Gelukkig ben je goed aangekomen.
    Alles erop en eraan, wat wil je nog meer!
    Blijf genieten van alles om je heen, die 10 weken zijn zo om hoor ;)
    We gaan je volgen.
    Dikke kus van ons XX

  • 24 April 2012 - 16:35

    Pien:

    Lieve Es,

    Hier mijn eerste reactie. Afscheid nemen van Sander, je vader,moeder, broer en vriendinnen en dan gedoe met je reis. Dat is zwaar. Gelukkig is de locatie waar je bent helemaal top! Mooier kan het niet toch! Zo komt alles altijd weer goed. Het is vandaag dinsdag en je bent alweer vier dagen weg, zo snel gaat de tijd. Veel plezier en ik blijf je natuurlijk volgen en Sander ook. Veel Liefs en Dikke X Pien

  • 24 April 2012 - 16:50

    Oom Kai:

    he Es, jammer van de vlucht, maar je ben er genmiet met volle teugen in dit mooie land, ga je volgen op je blog, kussen o.k.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmeralda

Welkom allemaal op esmeraldagroen.waarbenjij.nu! Op deze blog houd ik al mijn ervaringen en belevenissen van mijn reizen bij. Het zou leuk zijn als jullie een reactie achterlaten :) Liefs, Esmeralda

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 43932

Voorgaande reizen:

17 Januari 2013 - 20 Juni 2014

Backpacken Thailand, Laos, Cambodja & Vietnam

19 April 2012 - 01 Juli 2012

Zuid-Afrika Minor Lodge Management 2012

03 Augustus 2009 - 06 Juni 2010

10 maanden Parijs

Landen bezocht: