School, Lodges & Township Bathurst - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Esmeralda Groen - WaarBenJij.nu School, Lodges & Township Bathurst - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Esmeralda Groen - WaarBenJij.nu

School, Lodges & Township Bathurst

Door: Esmeralda

Blijf op de hoogte en volg Esmeralda

24 Mei 2012 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Lieve allemaal,

Hier alweer een blog van mij! Zoals ik had beloofd, sneller dan vorige keer! Ik heb het erg naar m’n zin hier, helaas vliegt de tijd! Dus het is nu echt genieten, genieten, genieten.

Deze week was druk gedurende de dag en ’s avonds juist rustig ;) Maandagmiddag na de les ben ik met Killian en Brian naar Rosehill geweest, een kleine mall hier in Port Alfred. Maandagavond ben ik weggeweest met zes anderen. We zijn gaan eten bij Guido’s, de pizzeria aan het strand. Hier zijn op maandag de pizza’s twee voor de prijs van één! Dus daar maken wij als studenten goed gebruik van. De pizza’s waren trouwens heerlijk!

Ik wist dat het dinsdag lekker weer zou worden, dus nadat ik ’s ochtends aan de studie had gezeten, was het ’s middags tijd voor het strand! Het was heerlijk weer, maar helaas na een half uurtje op het strand werd het toch te koud!

Woensdagochtend was het weer tijd voor een lodgevisit. Deze keer weer vlakbij Kenton On Sea, wat hier 20 minuten vandaan ligt ongeveer. De receptie van dit game reserve ligt in het dorp, wat niet vaak voorkomt, aangezien lodges vaak in de bush bush liggen. Achter de receptie stroomt de Kariega River die uitmondt in de zee. Dit is echt een heel mooi plaatje. Vanaf hier stapte we op een bootje. Ik dacht eigenlijk dat we gewoon ergens aan de overkant moesten zijn, maar de boottocht was wel een uur lang! Het was erg leuk, omdat we onderweg ook veel vogels, apen en verschillende antilopen hebben gezien. We zijn naar twee verschillende lodges gevaren. Ze waren erg mooi, midden in de bush en een erg mooi design, vooral gemaakt van natuurlijke materialen. Deze lodgevisits vind ik echt ontzettend leuk. We bekijken de lodges om inspiratie op te doen voor onze module assignment.
Over een aantal weekend (om precies te zijn 11 juni) ga ik met klasgenoten naar Pumba Game Reserve om daar een game drive (dus het spotten van wild life) te gaan doen. We krijgen er ook een lunch. Ik ben er echt super benieuwd naar! Normaal kost zoiets rond de 70 euro bij die game reserve, maar wij mogen komen voor de helft van de prijs!

Deze week was het erg druk met school. We hebben elke week CBL en daar moeten we best veel voor doen – en zeker voor de weinig aantal punten die je voor dat vele werk krijgt. Daarnaast moet ik nog beginnen met mijn module assignment. Deze week moesten we een floorplan maken voor een moderne lodge. Na heel veel gedoe met de internetverbinding en dat gepriegel in zo’n designprogramma op internet had ik eindelijk voor elkaar. Vervolgens werkte de website niet voor zo’n 4 uur. Vanochtend weer geprobeerd en eindelijk lukte het. Waarna vervolgens de docent tijdens de les maar besloot dat de presentatie beter maandag gehouden kon worden in verband met te weinig tijd. Ik werd echt gek haha.

Gelukkig was het vanmiddag wat tijd voor ontspanning! Ik ging mee met Josien en Marrit naar het Communitycenter in Bathurst (dit ligt in een township) om vrijwilligerswerk te doen. Hier komen de kinderen heen na schooltijd om huiswerk te maken. Het was zo ontzettend leuk om daar te zijn! Ik heb samen met wat kinderen gerekend. Ik schreef iedere keer bij een ander kind wat sommen op zodat ze die konden maken. Sommige kunnen al aardig goed rekenen, anderen wat minder. Dus dat is dan samen op de vingers tellen. De kinderen waren allemaal erg leuk en veel waren ook erg enthousiast als ze de sommen goed hadden. Dat was erg leuk.

Op een gegeven moment wilde ik wel wat foto’s maken. De kinderen vinden dat helemaal geweldig en gaan ook enthousiast poseren. Ze wilden allemaal met mij op de foto en ze willen zelf ook allemaal zelf foto’s maken. Veel zaten ook aan m’n haar, ze vonden het erg mooi zeiden ze. Het was een stuk leuker dan vorige keer in de andere township (Nemato) in Port Alfred, omdat ik nu ook echt wat kon doen.
Na het helpen met huiswerk was het tijd om buiten te spelen. De kinderen deden spelletjes in een kring en wij deden mee. Later werd er ook veel gezongen en gedanst. De kinderen weten wel hoe ze hun heupen moeten gebruiken ;)
Vanavond is even een relaxavondje. Dit weekend ga ik met nog 9 anderen naar Plettenberg Bay, 4 uur rijden vanaf Port Alfred. Morgen gaan we rond 12 uur weg! Dus lekker twee nachtjes!

Ik heb gehoord dat het ook erg mooi weer is in Nederland op dit moment. Hier wordt het helaas kouder en kouder. Overdag kan het nog heerlijk zijn en korte-broeken-weer. Helaas gaat de zon al rond half 5 onder en om 18:00 is het echt donker. Het is dan ook echt koud. Doordat het zo vroeg donker is is m’n ritme wel een beetje verward ;) Ik ben om 10 uur al moe en ga dus vaak op tijd naar bed en juist vroeg op, want het is vroeg licht!

Maandag kunnen jullie wel een nieuwe blog verwachten met mijn avonturen van komend weekend!

Heel veel liefs uit Port Alfred,
Esmeralda

  • 24 Mei 2012 - 19:26

    Carmen:

    Hee Es,
    Weer een leuke blog om te lezen. Echt leuk die foto's ook met die kindjes. Leuk dat je ze geholpen hebt. Je hebt het erg naar je zin zo te lezen. Heel veel plezier weer de komende dagen!

    Liefs,Carmen

  • 24 Mei 2012 - 19:35

    Yvonne:

    Hallo Esmeralda,

    Blijft leuk om je verslagen te lezen. Je combineert studie en 'fun' zo wel op een mooie manier.

    Groetjes vanuit Franeker,
    Yvonne

  • 24 Mei 2012 - 19:45

    Mama En Papa:

    Hé lieve Esmeralda,
    Leuk weer een blog, en lekker snel. Goed dat je ook wat weet mee te pikken van de andere minors. Fijn dat je weer een weekendje weg gaat. We zullen kijken waar dat is, Plettenberg Bay. De groep is groter geworden, waarmee je gaat. Goed om te lezen. Veel plezier.
    Kus van ons

  • 26 Mei 2012 - 15:49

    Jeanine:

    Hoi lieve Es!
    Leuk verhaal om te lezen.
    Haha, beetje omgekeerde wereld, hier heeft iedereen het warm is aan het genieten van het mooie weer en daar koelt het snel af en is op het strand liggen soms te koud!
    Maar goed, binnenkort kan jij ook weer van het Nederlandse weer gaan genieten!
    Ik ben benieuwd naar je verhalen van dit weekend!

    Tot snel!
    Kus!

  • 31 Mei 2012 - 14:22

    Marianne Noordanus:

    Hi Esmeralda, Wat gaaf dat je in Zuid Afrika zit en wat leuk dat je weer een blog bijhoudt. Ik heb hem met plezier gelezen, Groetjes Marianne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmeralda

Welkom allemaal op esmeraldagroen.waarbenjij.nu! Op deze blog houd ik al mijn ervaringen en belevenissen van mijn reizen bij. Het zou leuk zijn als jullie een reactie achterlaten :) Liefs, Esmeralda

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 43920

Voorgaande reizen:

17 Januari 2013 - 20 Juni 2014

Backpacken Thailand, Laos, Cambodja & Vietnam

19 April 2012 - 01 Juli 2012

Zuid-Afrika Minor Lodge Management 2012

03 Augustus 2009 - 06 Juni 2010

10 maanden Parijs

Landen bezocht: