Living the good life - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Esmeralda Groen - WaarBenJij.nu Living the good life - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Esmeralda Groen - WaarBenJij.nu

Living the good life

Door: Esmeralda

Blijf op de hoogte en volg Esmeralda

20 Mei 2012 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Lieve allemaal,

Allereerst: bedankt allemaal voor de leuke en lieve reacties! Erg leuk :)
Hier dan eindelijk weer bericht vanuit Port Alfred. Heeft even geduurd, maar heb niet eerder tijd gehad! Ondertussen hebben we week 4 alweer gehad, dus ik zit hier nu al een maand. De tijd gaat echt heel snel, dus ik moet maar gewoon goed genieten!

Mijn week bestaat uit les van maandag t/m donderdag. Lectures en cbl, essay's en presentaties wisselen zich af. Ik doe hier dus best nog wel eens wat nuttigs ;) Op woensdag heb ik altijd een lodgevisit, we gaan dan een lodge bezoeken in de buurt. Dit is echt een leuke break doordeweeks. We gaan dan met busjes van school. Sommige visits zijn kort en dan bekijken we alleen de lodges gewoon. Dit is om inspiratie op te doen voor onze assignments (we moeten een lodge ontwerpen). Vorige week woensdag gingen we, zoals ik eerder schreef naar Game Lodge Lalibela. Dit waren ontzettend mooie lodges en omdat ze zo ver uit elkaar lagen kregen we er direct gratis een game drive bij. Tijdens een game drive kun je dus wildlife spotten. Dus tijdens deze trip hebben we nijlpaarden van dichtbij kunnen bekijken! Echt ontzettend gaaf. Verder heb ik afgelopen week weer giraffen gezien en neushoorns. Het is zo bijzonder om die beesten van dichtbij te zien.
Vorig weekend ben ik met twee meisjes, Pytsje en Marrit naar Hogsback. Op vrijdag onze huurauto opgehaald. Dit ging niet zonder slag of stoot, we waren twee minuten onderweg en toen bleek dat we een lekker band hadden. Auto dus weer terug moeten brengen en een nieuwe opgehaald. De volgende dag zijn we vroeg vertrokken en na wat omwegen, tussen de townships door en dwars door een beschermd natuurgebied, lokale mensen gevraagd om de weg te wijzen, kwamen we uiteindelijk toch goed aan in Hogsback. Nadat we de spullen in onze royale cottage hadden neergelegd zijn we begonnen met hiken in het natuurgebied. Het was op een gegeven moment best pittig. We hebben hele mooie watervallen gezien, waarvan de Madonna & Child waterval het allermooiste was. Na vier uur hiken over kleine weggetjes, rotsen en watervalletjes waren we toch wel moe. Wat gedronken bij Butterflies, waar we werden bediend door een meisje verkleed als elfje. 's Avonds pizza gegeten in dezelfde bistro.
De volgende dag gingen we vroeg op pad. Naar het zuiden van Hogsback gereden (Hogsback is heel klein, maar toch) en daar hebben wij het labyrint bekeken van Hogsback, wat eigenlijk best tegen viel. Toch mooie foto's gemaakt van het mooie uitzicht. Ook hebben wij lekker geluncht bij restaurant 'The Edge' met als afsluiter de lekkerste worteltaart van Zuid-Afrika. Nooit gedacht dat ik dat lekker zou vinden! Tijdens onze lunch kwamen er ook nog apen op bezoek en natuurlijk zat ik met mijn camera in de aanslag.
Nadat we zondagavond thuiskwamen zijn we naar Barmuda's gegaan. Het was hier erg gezellig met livemuziek. Een leuke afsluiter van het weekend.
Maandag is altijd een rustige schooldag aangezien we alleen ons CBL probleem hoeven op te starten. 's Avonds heb ik heerlijk gezwommen met een paar jongens en meiden. Dinsdag ben ik 's middags naar Nemato (township) geweest om bij Change a life (project) te kijken. Het gaat hier vooral om de kinderen te leren sporten. Het was erg leuk om te zien. Ik zou graag komende weken een paar keer vrijwilligerswerk willen doen! 's Avonds zijn we met de hele groep naar Roxy's geweest, dat is een bar aan het strand. Die avond was het karaokeavond (vanaf nu elke dinsdag) en we hebben ontzetten gelachen met z'n allen. Met een paar heb ik meegeblèrd met Hakuna Matata, wat erg grappig was. Als afsluiter werd I will always love you wat natuurlijk zorgde voor heel vals geblèr. Woensdag was het weer tijd voor de lodge visit. Het was een korte visit, maar toch weer leuk om te zien! 's Avonds werd er een Mid Module Braai georganiseerd. Dit betekende dat we al op de helft van de module zitten, echt heel erg jammer natuurlijk! De braai was erg gezellig en de avond werd afgesloten met gezellig dansen in The Lounge. De volgende dag was het heerlijk weer dus nadat we CBL hadden afgerond zijn we naar het strand gegaan. Heerlijk was het! Het is helaas niet elke dag meer warm, de winter is begonnen hier. Toch is het meestal nog steeds lekker weer en ik ben al een beetje bruin geworden.
Donderdagavond zijn we met de hele groep uit eten geweest bij 'The Highlander'. We wilden eigenlijk eten in de pub, maar dat zat al vol, dus werden we in het restaurant geplaatst. Dit bleek erg chique te zijn! Goede service gehad dus ;) Als hoofdgerecht een biefstuk en als nagerecht een Kahlua crème brulée. 's Avonds toch nog even een drankje genomen in de pub!
Vrijdag gingen de mensen van de minor Humanitarian en Regional Tourism op excursie naar Port Elizabeth. Het leek mij leuk om mee te gaan en gelukkig heb ik een plaatsje in de bus kunnen bemachtigen! We zijn naar het Nelson Mandela museum geweest wat erg indrukwekkend was! Veel foto's en teksten vooral. 's Middags zijn we naar het Nelson Mandela Bay Stadion geweest. Hier heeft Nederland van Brazilië gewonnen tijdens het WK! Ik was nog nooit in een stadion geweest en ik was één van de weinige ;) Vrijdagavond rustig aangedaan, want we waren toch wel wat moe! Ook was het die dag erg koud met veel wind. Aangezien de meesten van ons hier niet op gekleed waren, waren we echt versteend!
Zaterdagochtend ben ik met Josien naar het centrum gelopen. We zijn even wat zijstraten ingeslagen en hebben zo nog wat meer van Port Alfred gezien. 's Middags in de zon gezeten bij school en even wat gaan drinken bij Guido's. 's Avonds hadden wij een feestje bij Brian en Nuwan, die in een appartementencomplex verderop wonen. Het was een ontzettend leuke avond!
Vandaag zijn we naar Kenton On Sea geweest, een plaatsje hier verderop. Het strand is hier erg mooi, een kleine baai. Hier werd Kenton Extreme gehouden, wat een sportevenement is. Stenden deed hier ook aan mee. Het was leuk om te zien en het was gelukkig goed weer! Josien en ik hebben ons ook vermaakt met foto's maken op het strand. Op een gegeven moment hadden we er wel genoeg van en dus zijn we met het busje teruggegaan naar school. Vanmiddag nog even een milkshake gedronken bij Guido's en net gegeten op school.

Morgen begint week 5 alweer! Ik hou jullie op de hoogte en ik zal beloven dat de volgende blog niet heel lang zal duren!

Groetjes uit Port Alfred.

Veel liefs,
Esmeralda

  • 20 Mei 2012 - 17:32

    Kimberley :

    Hey Lieve Es,

    Super leuk om te lezen dat je het zo ontzettend naar je zin hebt! Geniet er nog lekker van want voor je het weet is het weer voorbij! Hoop je snel te zien als je terug bent!

    Dikke kus !!

  • 20 Mei 2012 - 19:20

    Mama En Papa:

    Hoi Schat, leuk blog weer. Ik weet natuurlijk al wel veel, maar toch zaten er nog nieuwe dingen tussen. Volgens mij is het gewoon heel erg leuk. Je ziet en doet leuke dingen. Goed dat je mee bent gegaan met Humanitarian, zo kom je ook nog eens ergens anders. Ik had de foto's idd al gezien. Deze foto's zijn ook weer erg leuk en mooi. Ik hoor niet zo veel over school, dus ik hoop dat dat ondertussen gewoon goed gaat. Kus van mama en papa

  • 21 Mei 2012 - 17:15

    Jan & Anky:

    Hoi Esmeralda,
    wat weer een geweldige belevenissen heb je meegemaakt. Het bezoek aan de townships en het Nelson Mendela museum waren vast zeer indrukwekkend. Goed om dat soort dingen te doen. Verder heb je het natuurlijk druk met het ontwerpen van een lodge en alle andere leuke dingen. "Blijf genieten want "time flies when you're having fun".
    We zien uit naar je volgende verslag.
    Groetjes uit Franeker

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmeralda

Welkom allemaal op esmeraldagroen.waarbenjij.nu! Op deze blog houd ik al mijn ervaringen en belevenissen van mijn reizen bij. Het zou leuk zijn als jullie een reactie achterlaten :) Liefs, Esmeralda

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 43932

Voorgaande reizen:

17 Januari 2013 - 20 Juni 2014

Backpacken Thailand, Laos, Cambodja & Vietnam

19 April 2012 - 01 Juli 2012

Zuid-Afrika Minor Lodge Management 2012

03 Augustus 2009 - 06 Juni 2010

10 maanden Parijs

Landen bezocht: