Mama op bezoek! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Esmeralda Groen - WaarBenJij.nu Mama op bezoek! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Esmeralda Groen - WaarBenJij.nu

Mama op bezoek!

Door: Esmeralda

Blijf op de hoogte en volg Esmeralda

16 November 2009 | Frankrijk, Parijs

Bonjour :)

Zo daar ben ik weer met een heleboel dingen om te vertellen. Ik pak even m'n agenda erbij, want ik weet niet eens meer wat ik allemaal heb gedaan ;) Vooral ook heel veel werken moet ik zeggen.
Het gaat goed met me. Af en toe heb ik ook wel een dip. Ik moet veel werken, op rare tijden en soms elke dag wel op een andere tijd. Dat laatste is wel vermoeiend. Het is vooral vermoeiend om altijd tot laat te werken en dus elke dag 's nachts pas laat in bed ligt. Als ik dan weekend heb ben ik super moe, maar ik wil dan natuurlijk wel leuke dingen doen (dat doe ik dus ook) en dan rust ik dus nooit uit haha.

Op het werk gaat het wel goed. Afgelopen week heb ik heel fijn gewerkt. De laatste tijd werk ik vaak met Chloé, dat is een frans meisje en zij is sinds kort ook gepromoveerd tot leidinggevende. Ik kan heel leuk en prettig met haar werken. Ze is echt ontzettend aardig.
De andere (de meeste) collega's zijn ook aardig, natuurlijk zitten er altijd mindere tussen. Er zijn er een paar die geen begrip hebben voor sommige situaties en een rol moeten spelen om aardig te doen en - wat mij betreft - dus eigenlijk niet eens in een branche als deze horen te werken.
Jammer is dat ik dus elk weekend moet werken. Zo kan ik dus nooit naar huis. Heb al verschillende keren hierom gevraagd, maar ze schijnen het nog niet echt te begrijpen.

Ik was met mijn vorige blog gebleven bij 3 november. Ik ging eten bij Nicole. Het hardlopen hebben we dit keer laten zitten, omdat het al zo vroeg donker wordt en Nicole komt om 6 uur uit dr werk. We hebben heerlijk tagliatelle gegeten :) Was heel lekker. En natuurlijk gezellig bijgekletst.

Op woensdag ben ik met Roos uit eten geweest. Dat is een erg leuk meisje (ik heb al eens eerder met haar afgesproken en zij is au-pair). We hadden afgesproken bij Hôtel de Ville en vanaf daar zijn we le Marais ingelopen. Het is daar altijd zo leuk en gezellig, met alle kleine straatjes.
Tijdje rondgelopen omdat we niet echt konden kiezen waar we wilden gaan zitten. Uiteindelijk kwamen we een heel leuk restaurantje tegen genaamd L'Alivi. Echt een aanrader. Het eten was heeerlijk. De locatie (le Marais) is echt super leuk. En ook het pand zelf was heel sfeervol. Het eten was, zoals ik al zei, heerlijk. Roos en ik hebben het er van genomen. Lekker een fles wijn besteld. Ik had een tournedos en Roos had lamskoteletten. Hierna hebben we nog een heerlijk dessert genomen. Het was echt een topavond!

Hierna moest ik 4 dagen werken. Hier weet ik niet echt meer iets van ;) Zondagmiddag kwam ik Lisa uit de foyer tegen. Was erg leuk om dr weer eens te zien. Dus we hebben even bijgekletst.
Maandag en dinsdag was ik vrij.
Dinsdag ben ik met Nienke naar Montmartre geweest. In Montmartre is een muur met hierop 'ik hou van je' in weetikveelhoeveel talen. Echt super leuk gemaakt! Natuurlijk even wat foto's gemaakt. Hierna nog wat rondgelopen in Montmartre en daarna richting mijn kamer gegaan - Nienke had mijn kamer nog nooit gezien! - om nog wat te kletsen.

Afgelopen donderdag kwam mijn mama naar Parijs! Super leuk natuurlijk! We hadden elkaar toch alweer een tijd niet gezien. Donderdagavond rond 9 uur kwam ze aan op Gare du Nord. Even spullen op mijn kamer gezet. Mama had weer allemaal leuke én lekkere dingen meegenomen. Nu ben ik gelukkig ook voorzien van chocoladeletters en kruidnoten! Jippie!

's Avonds zijn we nog even wat gaan eten bij mij in de straat, was erg leuk! Vrijdagochtend op tijd opgestaan zodat we nog wat tijd hadden om iets leuks te doen. Ik moest namelijk om 3 uur gewoon werken. We zijn naar rue de Rennes gegaan om daar te winkelen. Gelukkig ben ik eindelijk geslaagd. Ik heb eindelijk nieuwe laarzen :D. Verder heb ik nog een blazer en een truitje gekocht.

Zaterdagochtend zijn we naar Boulevard Hausmann gegaan. Hier hebben we rondgelopen. We hebben geluncht bij Paradis du Fruit. Dit was helaas minder dan de vorige keer (toen ging ik met Nienke), dat was wel jammer. 's Avonds moest ik weer werken en 's nachts heb ik met mama de film 'Dreamsgirls' gekeken. De volgende dag moest mijn moeder om 5 voor half 1 met de Thalys weer terug.

's Avonds heb ik weer gewerkt. Nicole kwam nog langs aan de balie met haar zusje en een vriendin. Super leuk van d'r! Gelukkig was het op dat moment rustig en konden we dus even kletsen!
Nu is het maandag -mijn vrije dag- en zit ik lekker te relaxen. Misschien ga ik zometeen nog wat winkels kijken. Vanavond ben ik uitgenodigd om te komen eten bij Kevin! Super lief van hem! Ben erg benieuwd :)

Heel veel liefs uit Parijs en misschien tot snel.

X
Esmeralda

  • 16 November 2009 - 16:45

    Mirjam:

    Essieeeee!
    Duur leventje zo in Parijs, als ik het zo lees. Maar wel leuk natuurlijk, lekker vaak uit eten ;) Moeten wij ook maar is gaan doen als je terugkomt :)

    Wordt het in Parijs ook al slecht weer? Hier is het echt heel veel regen en een wind, niet normaal!

    Nouja, we moeten snel maar is Skypen, want dat hebben we echt al 10miljoenmiljard jaar niet gedaan (dat filmpje moet je dus ook nog zien, niet vergeten:P)

    Xxxxx Mir

  • 16 November 2009 - 19:12

    Mama:

    Hé Schat,
    Wel weer vreemd dat je rooster weer is veranderd. We moeten even kijken of we nog de Thalys kunnen boeken als je wilt komen. Verder weer een leuk verslag van je bezigheden en al de leuke dingen die je meemaakt en ook de minder leuke dingen natuurlijk. Je had best kunnen vertellen dat ik zo heerlijk heb gegeten bij Café Fox om de hoek. Echt een aanrader voor iedereen die bij je op bezoek komt. Lekker eten maar ook een leuke, aardige Fransman. Moet je zeker gaan eten met Rowena. Trouwens ook gezellig voor de borrel. Bedankt voor je gastvrijheid schat, Mama heeft echt genoten.
    Terug in de Thalys was het best om uit te houden. Ik zat naast een Francaise die leek op een Hollandse. Ze sprak zelfs een paar woorden Nederlands. Bleek ze in Scheveningen te wonen met haar man. Weliswaar tijdelijk maar ze had het heel erg naar haar zin in ons Den Haag. Leuk hè!.
    kussen van mama

  • 17 November 2009 - 21:38

    Roween:

    Leuk stukje weer Es :D:D
    yeeeh het is al bijna zondag:D

  • 20 November 2009 - 18:28

    Miranda:

    Hoi Es,
    Leuk geschreven weer.
    Ik geniet er altijd weer van. Nog een paar weken joh en dan kom je lekker een weekje naar huis. Wat zal Balou (schrijf je dat eigenlijk zo??) blij zijn. Trouwens wij allemaal natuurlijk. Jij weet straks wel wat werken is. Succes verder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Esmeralda

Welkom allemaal op esmeraldagroen.waarbenjij.nu! Op deze blog houd ik al mijn ervaringen en belevenissen van mijn reizen bij. Het zou leuk zijn als jullie een reactie achterlaten :) Liefs, Esmeralda

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 43924

Voorgaande reizen:

17 Januari 2013 - 20 Juni 2014

Backpacken Thailand, Laos, Cambodja & Vietnam

19 April 2012 - 01 Juli 2012

Zuid-Afrika Minor Lodge Management 2012

03 Augustus 2009 - 06 Juni 2010

10 maanden Parijs

Landen bezocht: