Snelle update - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Esmeralda Groen - WaarBenJij.nu Snelle update - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Esmeralda Groen - WaarBenJij.nu

Snelle update

Door: Esmeralda

Blijf op de hoogte en volg Esmeralda

20 November 2009 | Frankrijk, Parijs

Bonsoir,

Even een snelle update. Had gewoon even zin om iets te schrijven en ik heb weer een hoop te vertellen. Eigenlijk moet ik nu slapen, want het is al bijna half 11 en ik moet morgen om 5 uur (dan zet ik de wekker en uiteindelijk ga ik er om half 6 uit ;)) opstaan morgen! Help.
Ik moet namelijk om 7 uur werken!

Ik was gebleven bij maandag. Maandagavond heb ik gegeten bij Kevin. Hij had me uitgenodigd om te komen eten, hij houdt namelijk erg veel van koken :) Hij had bloemkool gemaakt, héérlijk, mijn lievelingseten :D Echt super lief van hem! Was erg gezellig om elkaar weer eens te zien. Ook ff handig om te praten over te stage (lees: zeuren over wat niet goed is ;)).
Rond 12 uur kwam ik weer in de foyer aan en daar kwam ik nog een aantal bekenden tegen dus toen ben ik nog blijven hangen beneden. Uiteindelijk lag ik er laat in.

Dinsdag heb ik niet veel gedaan. Beetje uitgerust. Beetje opgeruimd. De volgende dag zou ik dus eigenlijk vrij zijn, maar mijn baas had maandagochtend gebeld dat ik moest werken. Ik moest om 7 uur beginnen, dus ik ging dinsdagavond op tijd naar bed. Gister (donderdag) heb ik de avondshift gewerkt t/m half 12. En vanochtend moest ik alweer om 10 uur op m'n werk verschijnen. Die verschillende shiften zijn wel zwaar en af en toe vervelend. Daar moet ik nog over praten. Het is namelijk wel zwaar als je de ene dag om 7 uur begint, de volgende dag om 3 uur tot half 12 en dan de volgende dag weer om 10 uur.

Vandaag moest ik dus om 10 uur beginnen. Ik was echt ontzettend moe, want ik had heel rot geslapen. Ik werd steeds wakker en had het erg benauwd, moest ontzettend veel hoesten en ik moest zelfs overgeven. Ik heb gelijk weer medicijnen ingenomen (van de vorige keer dat ik ziek was), om dus te voorkomen dat ik ziek word nu. Vanochtend voelde ik me dan ook echt rot. Op m'n werk moet ik natuurlijk super veel praten altijd. Ik merkte al aan m'n stem, dit gaat weer de verkeerde kant op. Vandaag had ik ook vaak: als ik een lang verhaal moest vertellen kreeg ik het soms zo benauwd en dan kon ik gewoon niet meer verder praten. Echt dramatisch. Uiteindelijk dus weer wat medicijnen genomen. Toen ging het iets beter. Gelukkig ben ik (nog) niet mijn stem kwijt, want dan word ik echt gek, dat is echt een hel. En Rowena (zie hieronder)komt zondag, dus dit is niet de perfecte timing om ziek te worden.

Verder is het echt heel erg druk deze week. We zitten nu al 3 dagen achter elkaar volgeboekt. Gister was het echt ontzettend druk, dit kwam omdat we ook nog een aantal overboekingen haddden. Dat we vol zitten heeft vooral met de Voetbal (Worldcup) te maken.

Vandaag was ik rond kwart voor 7 klaar met werken. Vanavond is Lisa langsgekomen op mijn kamer om gezellig bij te kletsen. Was echt super leuk :) Had haar al weer een tijdje niet zo lang gesproken dus we hebben heel veel lol gehad en ontzettend hard gelachen! We hebben in Frans en Engels gesproken, want zij vind het ook leuk om in het engels te praten :) zij heeft namelijk stage gelopen in de US. Dus daar kunnen we ook leuk over praten, omdat zij weet hoe het is voor mij!

Nu ga ik zometeen slapen. Morgen dus om 7 uur beginnen en dan ben ik half 4 klaar. Morgenmiddag weet ik nog niet wat ik ga doen. Morgenavond ga ik bowlen met Lisa & Mohammed (ook een jongen uit de foyer, maar die is nu verhuisd) en nog meer mensen! Echt super leuk vind ik dat, dus daar kijk ik erg naar uit! Ik moet het alleen niet te laat maken, want zondag moet ik er ook weer om 5 uur uit.

En dan zondagmiddag :D Dan komt ROWENA OP BEZOEK! Jeeeeeeej! Echt super leuk vind ik dat! Ze komt rond half 5 aan op Gare du Nord. Daar ga ik haar natuurlijk ophalen. Dan gaan we nog wat leuks doen denk ik, of gewoon ff kletsen. Daarna gaan we ergens uit eten is het plan. Op maandag gaan we naar Disneyland! Super leuk natuurlijk! En dinsdag gaan we nog lekker de toerist uithangen in Parijs!
Ik heb er echt super veel zin in!

En oohja, volgende week woensdag heb ik mijn eerste training bij de Housekeeping. Op 4 januari (de 2e periode) begin ik namelijk met mijn stage in de Housekeeping. Dus volgende week kan ik alvast een beetje meemaken hoe het gaat. Ben benieuwd.

Tot zover de update ;)
Hoe is het (weer) daar in Nederland? Ik zal jullie even melden dat het vandaag echt heerlijk weer was en dat ik gewoon heerlijk in mijn blazer over straat liep! Dus gewoon een dun jasje. Heerlijk weer was het. Jippie! Morgen weer!

Iedereen een fijn weekend toegewenst.

Dikke kussen uit het heerlijke Parijs,

Esmeralda

  • 20 November 2009 - 22:37

    Rowena:

    Nice Nice!

    Ik heb er zin in!

    X

  • 20 November 2009 - 22:44

    Vincent,:

    Gaaf man, leuk verhaal:D
    leuke week, wel shit vn die rare shiften, maar je zet je dr wel door heen;)
    Daar zijn we allemaal van overtuigt;)

    Groetj Vincent

  • 21 November 2009 - 07:17

    Cynthia:

    Leuk verhaaltje weer Es!
    Wel jammer dat je zo onregelmatig moet werken. Ik hoop dat ik je snel weer eens op msn spreek:) Dikke kus

  • 21 November 2009 - 08:12

    Nienke:

    Jij gaat naar Disneyland!! Dat wil ik ook!

  • 21 November 2009 - 14:38

    Pien:

    He lieve Es,

    Gelukkig gaat het weer goed met je! Ach ja, je moeder even op bezoek doet wonderen!!! Hopelijk heb je straks in de housekeeping regelmatige werktijden. Hier alles goed, wij zijn nogal ziek geweest en gelukkig weer aan de betere kant! Het is hier echt herfst je kent het wel, de ene dag regen de andere dag zon, de temperatuur is goed, maar in een dun jasje loop ik niet meer.
    Heel veel plezier met Rowena. Dikke X Pien

  • 21 November 2009 - 20:18

    Kimmie:

    Hey lieve Esmee,

    Zo te horen vermaak je je wel prima.. Ik hoop dat housekeeping je goed gaat bevallen..
    En super leuk dat je snel weer bezoek krijg!
    Ik mis jou wel hoor.

    Dikke kus!

  • 22 November 2009 - 19:31

    Mama:

    Hé Lieverd en Rowena,
    Ik wens jullie twee heel fijne dagen samen. Lekker lol hebben in Disney. Geniet ervan!!!

    groetjes,
    Mama

  • 22 November 2009 - 19:33

    Tante Karin:

    Hoi lieve es
    Leuk om weer je blog te hebben gelezen.
    Jammer dat je van die vervelende tijden moet werken, ik hoop voor je dat er gauw verandering in komt.
    Heerlijk dat het nog zulk lekker weer is, Gister was het hiet ook heerlijk 15 gr, oom richard heeft zelfs nog in de tuin gezeten.
    Gister hebben we romaan haar verjaardag gevierd, Papa en Mama waren er natuurlijk ook maar Vin had een feestje.
    Nou Es veel plezier met Rowena en niet ziek worden he! Dikke kus Tante karin

  • 22 November 2009 - 19:35

    Tante Karin:

    O ja Es doe je Mickey de groeten!!!!!!

  • 03 December 2009 - 19:31

    Mama:

    Hé schat,
    Hoe gaat het met je?
    Nog leuk in Parijs?
    Hoop van wel. Je hebt zeker wel zin in Nederland? Je bent hier al zo lang niet geweest.
    Kan je lekker iedereen weer zien. Tot 28 december hoor!!! Gaan we lekker feesten hier hoor!!

    kuss, mama

  • 04 December 2009 - 20:54

    Miranda:

    Hoi Esmeralda,
    Hoe is je eerste training bij de Housekeeping geweest?
    Krijg je dan ook wat betere werktijden?
    Succes de komende weken en misschien zien we elkaar eind van de maand.
    Doei.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Esmeralda

Welkom allemaal op esmeraldagroen.waarbenjij.nu! Op deze blog houd ik al mijn ervaringen en belevenissen van mijn reizen bij. Het zou leuk zijn als jullie een reactie achterlaten :) Liefs, Esmeralda

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 43920

Voorgaande reizen:

17 Januari 2013 - 20 Juni 2014

Backpacken Thailand, Laos, Cambodja & Vietnam

19 April 2012 - 01 Juli 2012

Zuid-Afrika Minor Lodge Management 2012

03 Augustus 2009 - 06 Juni 2010

10 maanden Parijs

Landen bezocht: