Travailler à Paris - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Esmeralda Groen - WaarBenJij.nu Travailler à Paris - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Esmeralda Groen - WaarBenJij.nu

Travailler à Paris

Door: Esmeralda

Blijf op de hoogte en volg Esmeralda

16 December 2009 | Frankrijk, Parijs

Lieve allemaal,

Hèhè daar is ein-de-lijk weer een berichtje van uit Parijs. Het heeft even geduurd, maar nu krijgen jullie weer een giga lang verhaal! Bereidt u voor! Sorry voor de mensen die er op zaten te wachten ;) Ik zal het nu weer beter gaan bijhouden.

Het gaat hier prima. De tijd vliegt. De dagen gaan voorbij als een trein. Misschien moet ik toch wat bewuster gaan leven ;)?
Het is nu al weer half december en ook hier is het nu echt koud. Eigenlijk zat ik nog steeds met mijn hoofd in de zomertijd, maar ik zal er nu toch maar aan moeten wennen. Nog heel even en dan kan ik voor een week naar huis! Ik moet zeggen dat ik daar toch wel erg zin in heb nu. Gewoon even een break. En dan daarna (natuurlijk!) weer lekker terug naar Parijs. Nieuwe start in het nieuwe jaar bij een nieuwe afdeling. Daar heb ik wel zin in!

De afgelopen weken heb ik het heel erg druk gehad met werken. Het is nog steeds ontzettend druk in het hotel, iedere keer maar weer. Meerdere dagen per week zitten we vol en als we niet vol zitten, zit het tussen de 80 en 100% bezetting. Het hotel loopt dus perfect. Het is natuurlijk erg leuk als het lekker druk is, maar soms is het een beetje te druk én chaotisch, maargoed dat zou ik toch ondertussen wel gewend moeten zijn hier in Parijs, zou je zeggen (alles gaat hier chaotisch en zeker in het hotel ;)). En aan de andere kant gaat alles traag, ook de apparaten enzovoort. Zoals de meesten van jullie wel weten van het boodschappen doen. Ik kan er maar niet aan wennen. Sta je daar súper lang te wachten aan de kassa. Kan om verschillende redenen zijn. Ten eerste is die pinautomaat echt zooo langzaam. En ook kan het zijn dat iemand voor 20 euro aan boodschappen gewoon doodleuk met een cheque gaat betalen (gister nog gebeurd voor m'n neus). Ik moet hier altijd wel stiekem om lachen, want dat vind ik toch zo zwaar ouderwets ;)
Gelukkig mag er in het hotel niet met cheques worden betaald, dus dat is wel weer een voordeel. Veel mensen betalen gewoon met credit cards, dat is wel erg handig. Alleen is de apparatuur aan de receptie niet de beste die te krijgen is en dus is er elke dag wel iets kapot, zoals bijvoorbeeld een printer, of gewoon dat 2 computers het niet doen of dat doodleuk het pinapparaat het niet doet. Vréémd.
Waar ik ook stiekem om moet lachen zijn de 'mannen uit het verre oosten' die géén credit card hebben en gewoon doodleuk 2000 euro betalen in cash! En laatst was het helemaal te dol, er ging gewoon iemand doodleuk 2500 euro cash betalen in biljetten van 20. Dat was dus even flink tellen. Ze hebben dat dan ook gewoon in een envelop zitten in hun binnenzak. Eigenlijk wel echt heel grappig.

Het werken gaat verder prima. Op donderdag 3 december is mevrouw Alberts (mijn Nederlandse stagebegeleidster en ook Franse lerares) langsgekomen in het hotel. Allereerst heeft ze me tijdens het werk geobserveerd. Hierna hadden we een gesprek. Mevrouw Alberts was zeer tevreden en ook mijn manager was zeer tevreden. Dus je kunt wel stellen: Ik was ook zéér tevreden.
Natuurlijk heb ik ook medegedeeld wat ik er allemaal van vond, dus dat was ik ook weer kwijt ;)

Voordat ik het vergeet: 25 november had ik een 'training' bij de Housekeeping. Ik heb een dagje meegelopen. Ik vond het erg leuk. Weer heeeel iets anders dan de Receptie en daar ben ik wel blij mee. Ik ben wel weer toe aan iets anders en aan nieuwe mensen ook! Bij de Housekeeping zal het ontzettend anders gaan vergeleken bij de Receptie. Na de vakantie, op 4 januari zal ik dus beginnen bij de Housekeeping.

Nu hoef ik eigenlijk nog maar 2 weken te werken bij de Receptie, deze week van donderdag t/m zondag en dan maandag vrij en dan nog werken van dinsdag t/m vrijdag. En dan heb ik V-A-K-A-N-T-I-E. Helemaal super natuurlijk!
Ik moet zeggen, ik kijk er nu wel echt naar uit. Ik heb wel zin om iedereen weer even te zien en gewoon om even lekker in Nederland te zijn. Als je in het buitenland woont merk je pas, Nederland is echt het allerbeste ;) Echt waar! Hoe leuk Parijs ook is!

Deze blog is nu wel lang genoeg geworden. Binnenkort (misschien morgen?) meer verhalen, want ik heb nog een heleboel niet verteld, want ondertussen is Rowena hier op bezoek geweest en dat was très cool, zoals de Fransen zeggen ;)

Bisous,
Esmeralda

  • 16 December 2009 - 13:55

    Oma Francien:

    Leuk om weer eens wat te lezen van je. Je hebt het wel erg naar je zin he? Met een paar dagen kom je weer naar huis en dat vinden we allemaal erg fijn.We wensen je fijne Kerstdagen samen met pappa en mamma en vince!

    Groetjes et bisoux van Oma en Opa.

  • 21 December 2009 - 15:44

    Ank:

    Hai Es,
    Nog een paar daagjes dan zie je mamma, pappa en Vinnie weer en dan een weekje thuis! Wat zullen ze je verwennen :)Enne het zal voor jou wel weer wennen zijn. Geniet van die tijd meid!
    Misschien zien we elkaar.
    Ik wens jou samen met je ouders en broer hele gezellige dagen in Parijs toe!! Kerst vieren in Parijs is toch fantastisch :)
    Veel liefs van
    Ray en Ank

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Esmeralda

Welkom allemaal op esmeraldagroen.waarbenjij.nu! Op deze blog houd ik al mijn ervaringen en belevenissen van mijn reizen bij. Het zou leuk zijn als jullie een reactie achterlaten :) Liefs, Esmeralda

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 43930

Voorgaande reizen:

17 Januari 2013 - 20 Juni 2014

Backpacken Thailand, Laos, Cambodja & Vietnam

19 April 2012 - 01 Juli 2012

Zuid-Afrika Minor Lodge Management 2012

03 Augustus 2009 - 06 Juni 2010

10 maanden Parijs

Landen bezocht: