Une nouvelle année, une nouvelle département! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Esmeralda Groen - WaarBenJij.nu Une nouvelle année, une nouvelle département! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Esmeralda Groen - WaarBenJij.nu

Une nouvelle année, une nouvelle département!

Door: Esmeralda

Blijf op de hoogte en volg Esmeralda

04 Januari 2010 | Frankrijk, Parijs

Bonjour!

Je souhaite une bonne année à tous!

Ja en dan is het opeens 2010! De helft van de stage zit er al op. Zelfs de vakantie zit er al op!
Ik heb het erg naar m'n zin gehad thuis. Wilde eigenlijk toch nog niet weg, ik had nog wel een weekje langer willen blijven. Had het toch wel weer erg naar m'n zin thuis. Veel dingen gekocht, veel geld uitgegeven en veel afgesproken met mensen.

Sinds gister ben ik weer in Parijs. Gister om 3 uur de Thalys genomen vanaf Rotterdam. De reis is goed verlopen. Ik zat naast een fransman die pianist bleek te zijn. Hij heeft me z'n muziek laten horen (waar ik eerst geen zin in had, uiteindelijk toch maar ja gezegd) en het was écht heel goed. Het eerste nummer wat hij liet horen klonk me nogal bekend in de oren, want dat was van Amélie Poulain! Dus ik zei direct, hé je connait ça! C'est Amélie Poulain!
verder heb ik tijdens de reis wel 10 keer voor hem op moeten staan omdat meneer eerst iets ging eten, toen wat ging drinken, toen tijdens de vertraging bij Brussel toch wel even van de tijd gebruik wilde maken en even wilde gaan roken en dan nog een paar keren omdat meneer wilde kletsen met een andere franse jongen, een paar rijen verderop. Ondertussen zat ik me te bedenken of hij nou wel aardig was of niet aardig. Met als gevolg dat ik hem het ene moment negeerde (en hij daarom 10x achterelkaar vroeg of het goed met me ging en of ik verlegen was ja of nee) en het andere moment hij naar mijn muziek (of nja van Alicia Keys) aan het luisteren was.

Uiteindelijk goed aangekomen op Paris Nord, met wel weer een vertraging van een half uur. Terwijl ik m'n koffer en tassen had gepakt sprak een Nederlands meisje mij aan. Die had al die tijd een paar rijen achter mij gezeten en alle gesprekken gevolgd ;) Naast haar had de jongen gezeten waarmee de pianist had gepraat en het meisje zei dat ze inderdaad over mij gepraat hadden. Nouja dat moet ik dan maar als een compliment zien.
Het meisje, Suzy, bleek een au-pair te zijn (wie niet?!) en ze kwam uit Amsterdam. Erg leuk om kennis gemaakt te hebben. Omdat ze au-pair was vroeg ik waar ze naar school ging en of ze ook bij een au-pair organisatie zat. Ik zei dat ik ook met au-pairs omging en zo kwamen we er dus achter dat we allebei dezelfde Roos kenden! Super grappig!

Toen begon de reis met de metro. Ik had twee keer zo veel meer meegenomen als op de heenweg. Ik had een super zware koffer, een super zware schoudertas en een super zware handtas waar ik ook nog mijn laptop in had gepropt. En nee er waren helaas geen behulpzame fransmannen in de buurt die mij wel even gingen helpen, dus ik heb alles zelf gedragen en was best moe toen ik thuis kwam. 's Avonds ben ik alleen uit eten gegaan bij het Fox Café op de hoek. Was érg lekker.
Gister maar op tijd gaan slapen. Vandaag niet heel veel doen denk ik zo. Beetje voorbereiden voor morgen. Morgen om 9 uur begint het echte leven weer en ga ik door het leven als stagiaire bij de Housekeeping (jaja Gouvernante!)

Bisous,
Es

  • 04 Januari 2010 - 12:52

    Marieke:

    Hahaha, volgens mij ken ik deze Suzy ;-). En ook al vertraging met de thalys? Ik nam gisteravond de allerlaatste die naar parijs ging, drie kwartier vertraging! Als gevolg, ik was pas om kwart voor 1 thuis.. Naja, volgende keer beter nietwaar ;-). En nog gelukkig nieuwjaar!

  • 04 Januari 2010 - 15:16

    Kevin:

    al met al een leuke vak!
    Leuk om te lezen :D

    GRoetjes!!!

  • 04 Januari 2010 - 18:32

    Rowena:

    weer een leuk verslag es!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Esmeralda

Welkom allemaal op esmeraldagroen.waarbenjij.nu! Op deze blog houd ik al mijn ervaringen en belevenissen van mijn reizen bij. Het zou leuk zijn als jullie een reactie achterlaten :) Liefs, Esmeralda

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 43928

Voorgaande reizen:

17 Januari 2013 - 20 Juni 2014

Backpacken Thailand, Laos, Cambodja & Vietnam

19 April 2012 - 01 Juli 2012

Zuid-Afrika Minor Lodge Management 2012

03 Augustus 2009 - 06 Juni 2010

10 maanden Parijs

Landen bezocht: