J'aime Paris! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Esmeralda Groen - WaarBenJij.nu J'aime Paris! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Esmeralda Groen - WaarBenJij.nu

J'aime Paris!

Door: Esmeralda

Blijf op de hoogte en volg Esmeralda

19 Januari 2010 | Frankrijk, Parijs

Bonsoir :)

Zo ik ben goed bezig. Hier een nieuwe blog. Lekker snel hè. Ben benieuwd of mensen het ook nog lezen. Zo ja: reageer even, dat vind ik leuk :) Merci.
Over goed bezig zijn gesproken. Het gaat hier prima. Ik ben echt helemaal happy vandaag. Afgelopen week was super. Het werk ging super en mijn weekend was helemaal fantastique!

Donderdagavond heb ik gegeten bij Nicole. Nicole, Chef de Cuisine à la maison, maakte, jaja lekker Nederlands: PANNENKOEKEN. (en nee het waren echt geen crèpes ;)) Het was even oefenen, maar uiteindelijk waren ze super goed gelukt én lekker. Ook nog even kennis gemaakt met Veronique. Nicole gaat namelijk eind januari weg uit Parijs (ECHT HELEMAAL NIET LEUK :(). Veronique wordt de nieuwe stagiaire bij het bedrijf waar Nicole stage loopt en dus verbleef Veronique even bij Nicole. Was leuk om kennis te maken!

Vrijdag natuurlijk weer gewoon hard gewerkt. En 's avonds om half 6 begon mijn WEEKEND. Nou dat was toch wel echt een hoogtepunt, want dat had ik dus nog niet eerder gehad op zaterdag en zondag. Wat een luxe. Nu had ik, vrijdagavond én zaterdagavond vrij. Vrijdagavond drankjes gedronken met Suzy (Thalys-meisje :D) en later nog met Margot, Roos & Saskia. Was heel gezellig. Toch maar niet heel laat gemaakt, want de volgende dag werd een druk programma.

Ik heb zaterdag de toerist uitgehangen met Nicole. Dit was echt ontzettend gezellig en leuk (ondanks de regen en kou). We zijn uitgestapt bij Concorde en hebben wat rondgelopen door straatjes. Kerk bezocht bij Place de la Madeleine. Croissantje gegeten bij Fauchon. En fait, dé plaats voor chocolade, macarons (in alle kleuren en maten), maar ook kaviaar, foie gras etc. Dure winkel, maar móói. En kwáliteit. Vond het erg leuk om daar eens te zijn. Natuurlijk ook nog in wat dure winkels gekeken zoals bijv. Jimmy Choo. Zelfs met de sale is het nog te duur, helaas :( Toch erg mooi om te zien!
Omdat het zo regende zijn we maar even wat gaan drinken bij de Starbucks, was erg gezellig. En we waren toch in de buurt dus heb ik gelijk wat foto's gemaakt van Hotel Ritz! Had ik dus nog nooit gezien. Prachtig hotel natuurlijk met mooie dure auto's voor de deur. Het was super gezellig met Nicole. Heb echt een topdag gehad! Het was leuk om weer eens rond te lopen bij Place de la Madeleine & Place Vendôme. Weer een heel ander stuk Parijs!

Zaterdagavond drankjes gedronken met mensen van school die ook stage lopen in Parijs. Was best leuk! Niet te laat maken, dacht ik..uiteindelijk lag ik alsnog om half 3 in bed. De volgende dag toch vroeg er weer uit, want ik ging met Kevin naar een biologische markt. Erg interessant als je het ons vraagt. Was het ook best wel. Niet erg grote markt, maar toch leuk om eens te zien hier in Parijs. Erg grappig, de marktkramen zo rondom de metrostations. Ben vooral blij dat ik nu kan zeggen dat ik in ieder geval naar één markt ben geweest in Parijs. (haha). Het was een prachtige dag, dus fijn weer om te wandelen! We hebben gewandeld over Ile de la Cité, het eiland waar de Notre Dame ook op staat. En ook het eiland waar mijn pinpas opeens werd ingeslikt. Balen! Dat moet ik dus nog maar even oplossen. Wordt nog lastig aangezien ik werk van 9 tot half 6 en de bank dezelfde werktijden heeft, parfait!

Vandaag weer begonnen met werken. Ik zal je zeggen, ik ging niet echt 'klaar wakker' naar m'n werk. Pff, heb eigenlijk altijd wel moeite met opstaan. Ik zet mijn wekker daarom altijd om 7 uur zodat ik hem dan steeds opnieuw 15 min later kan zetten (soort van snoozen). Vandaag was echt het toppunt. Sjaal vergeten, weer 2 knopen van m'n jas en mijn metroabonnement zat nog in m'n andere jas. Goed begin van de dag. Ik heb maar een metrokaartje gekocht (wie geeft er hier geld uit voor niks?).
Het werken ging weer helemaal super. Ik ben best trots op mezelf. Het gaat allemaal prima, alsof ik het al heel lang doe. Iedereen vind ook dat ik het goed doe en ze doen allemaal heel aardig. Ze kunnen zelfs dingen van mij leren; par exemple: dingen uitvoeren op de computer. Super dus!

Na m'n werk kwam ik er achter dat ik geen los geld meer had en er kan geen briefgeld in de automaat (om een kaartje te kopen) bij Republique. Ik ben gaan lopen, van de Republique naar huis. Ging prima, maar het was wel best koud. Verder loop je als gouvernante iedere week al een soort van marathon aangezien ik elke dag 100 x de verdiepingen op en af loop. Prima dus voor mijn conditie en zo loop ik er misschien nog wat af ook haha!

Vanavond gegeten in het 'restaurant' van de foyer. Best te doen. Was deze keer echt heel erg gezellig. Gezellig gekletst met wat mensen.
Zij gaven me heel veel complimenten over mijn frans, dus dat is echt heel leuk en lief! Daar word ik dan heel blij van. Fransen kunnen sowieso heel erg lief zijn hoor, dat mag wel even gezegd worden :)

Nog iets anders wat me echt opvalt:
Iedereen denkt dat ik 23/24 jaar ben. Echt zó raar vind ik dat haha. In Nederland word ik echt nooit ouder geschat, niet zo gek, want ik zie er ook niet ouder uit ;)
Al snap ik wel hoe het komt, want de jongeren hier lijken zó jong! Die mensen waar ik vandaag mee sprak die waren 24 en 25 en dachten dat ik even oud was. Haha, best grappig. Verder hebben we samen hele leuke gesprekken over de verschillende landen en talen. Heel leuk vind ik dat.

Iedereen een fijne week toegewenst.

Veel liefs uit Parijs,

Es


  • 19 Januari 2010 - 21:07

    Rowena:

    gelezen!!! ;)
    haha:D

  • 19 Januari 2010 - 21:49

    Kevin:

    jaaa het was me het weekje wel! En de markt was leuk!

    A plus !

  • 19 Januari 2010 - 22:03

    Esther:

    Hoi Esmeralda

    Wij lezen altijd je reisverslag hoor, je schrijft echt heel leuk!!!
    Geniet lekker van je parijse leven, is zo om met alles wat jij doet.


  • 19 Januari 2010 - 22:18

    Mirjam:

    Gatver, ik vind macarons dus zó vies hè. M'n pa moet ze nu maken maar ik vind het maar 1 vieze zoete troep.

  • 20 Januari 2010 - 07:59

    Miranda:

    Natuurlijk lezen wij jouw verslagen.
    Super leuk iedere keer om te lezen. Hou deze regelmaat maar aan met schrijven. Trouwens, succes met je bankpas.
    Doei, heel veel plezier nog.


  • 20 Januari 2010 - 12:09

    Frank:

    Wij lezen het nog allemaal hoor!! ;)

  • 20 Januari 2010 - 18:02

    Mam Van Kim:

    Hallo Esmeralda,ja mensen lezen je verhalen wel hoor, in ieder geval ik dus. Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt. Verder wens ik je nog een hele fijne tijd toe in Parijs geniet er van groet en kus van Kims mam.

  • 20 Januari 2010 - 20:13

    Carmen:

    Hee Lieve Es,
    Tuurlijk lees ik jou verhalen nog wel hoor, hihi!
    Vervelend zeg dat van die pinpas..
    Maar wel heel leuk om te lezen dat je het weer zo naar je zin hebt op je stage nu:D
    Veel plezier weer deze week;)
    En ik zie het wel weer wanneer je iets geschreven hebt!

    Dikke kus van je nichtje x

  • 21 Januari 2010 - 14:39

    Ank :

    Hai Meis, heerlijk dat je het zó naar je zin hebt! Ik lees je blogs altijd en wordt ook op de hoogte gehouden door je moeder ;)
    Geniet maar lekker!
    Dikke kus
    Ank

  • 22 Januari 2010 - 11:19

    Mama:

    Hallo schat, nou wat een reacties zeg, op je blog. Fijn dat het goed gaat bij de housekeeping. Zorg dat je meer ups hebt dan downs. Ook fijn dat je nu een paar keer in het restaurant hebt gegeten. Scheelt weer en het is nog leuk ook, blijkt maar weer. Nog een tip: Blijf fit!
    kusjes mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Esmeralda

Welkom allemaal op esmeraldagroen.waarbenjij.nu! Op deze blog houd ik al mijn ervaringen en belevenissen van mijn reizen bij. Het zou leuk zijn als jullie een reactie achterlaten :) Liefs, Esmeralda

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 43934

Voorgaande reizen:

17 Januari 2013 - 20 Juni 2014

Backpacken Thailand, Laos, Cambodja & Vietnam

19 April 2012 - 01 Juli 2012

Zuid-Afrika Minor Lodge Management 2012

03 Augustus 2009 - 06 Juni 2010

10 maanden Parijs

Landen bezocht: