Diner, diner, diner, diner - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Esmeralda Groen - WaarBenJij.nu Diner, diner, diner, diner - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Esmeralda Groen - WaarBenJij.nu

Diner, diner, diner, diner

Door: Esmeralda

Blijf op de hoogte en volg Esmeralda

02 Februari 2010 | Frankrijk, Parijs

Lieve allemaal,

Allereerst: Allemaal heel erg bedankt voor jullie leuke en lieve reacties! Vind ik hartstkke lief van jullie! Leuk om te zien dat jullie mijn blog volgens! Helaas heeft het toch weer iets langer geduurd, het wachten op een nieuwe blog. Máár dit keer heb ik een reden. Mijn internet deed het namelijk niet vorige week. Dus vandaar. Verder heb ik het heel erg druk gehad weer, zoals eigenlijk constant. Veel en hard werken en ondertussen natuurlijk ook nog leuke dingen doen in Parijs.

Op zaterdag 23 februari had ik een personeelsfeest van mijn hotel. Het werd gehouden in een aantal zalen, op de eerste verdieping van het hotel. Ik had er eerst niet zo'n zin in. Ik ben ontzettend blij dat ik ben geweest, want het was super gezellig en heel leuk! De avond begon om 7 uur met wat cocktails. Gezellig kletsen. Veel mensen herkenden mij niet, omdat ik mijn haar los had, maar op mijn werk zit het altijd in een staart of knot (verplicht), dus dat was wel grappig. Zelfs de collega waar ik de hele week mee samen had gewerkt die herkende me eerst niet haha! Na de cocktails volgde een diner. Was erg gezellig en lekker. Onder het diner was er ook nog wat entertainment. Frans natuurlijk, erg leuk om mee te maken. Na het diner heb ik tot in de vroege uurtjes op de dansvloer gestaan. Het was dus alweer erg laat en daarom ben ik maar met mijn collega Cloé mee naar huis gegaan. Na 3 kwartier lopen waren we bij haar huis. Toen bleek dat het hele huis vol met mensen zat, vrienden van haar vriend. Dat werd dus geen slapen. Ik kan je vertellen dat ik erg moe was de volgende ochtend.

Afgelopen week ben ik wel VIER KEER uit eten geweest. Ik moet zeggen, klinkt inderdaad een beetje overdreven haha, maar ik heb zo mijn redenen!
Maandag 25 januari ben ik met Nicole voor de laatste keer uit eten geweest. Het was erg gezellig. Dat ga ik zeker missen! Inmiddels is ze zelfs al weer een aantal dagen in Nederland. Gek is dat! Gelukkig zit ik er nog even.

Ennn ja papa was vorige week hier in Paris! Harstikke leuk natuurlijk! Hij was hier voor zijn werk, maar natuurlijk was er nog tijd om even elkaar te zien. Papa had natuurlijk weer wat spullen voor mij meegenomen en heeft daarom dan ook de hele dag met een strijkijzer (Ik zei nog mam, laat maar ;)) op zijn rug door Parijs gelopen. Nog bedankt pap!Dinsdagavond uit eten geweest in een heel gezellig restaurantje in Le Marais genaamd Les Philosophes. Gezellige sfeer en het eten was nog lekker ook! Woensdagavond, nee haha, niet uit eten geweest. Gewoon boven gegeten in de foyer, met een ticket, jaja, ik gebruik ze nu wel!Donderdagavond zou ik met papa en z'n klassen mee uit eten gaan. Dit is iets anders gelopen, dus zijn papa en ik samen uit eten geweest. Daarna ben ik nog even mee naar het hotel geweest. Het was een gezellige boel daar!

Verder heb ik natuurlijk ook gewoon de hele week gewerkt. Dan is het inderdaad best wel druk als je gewoon 8,5 uur werkt en ook nog elke avond weg bent. Maargoed dat kon even niet anders. Vrijdag om half 6 begon mijn weekend. Toch nog wel steeds uniek voor mij, een heerlijk gevoel moet ik zeggen ;) Om het weekend maar gelijk goed in te luiden ben ik wat drankjes gaan drinken met Roos bij Grands Boulevards. Was ik nog niet eerder geweest, of nja niet 's avonds.

Zaterdag was ik vrij. 's Middags ben ik wat gaan drinken met Kevin. Opeens was het alweer etenstijd. Ja, wat ga je dan doen? Nouja, waarom gaan we dan niet uit eten?
Juist ja. Vierde keer in de week was dat dus haha. Maar het was erg gezellig én lekker. Na het diner nog even naar de Starbucks geweest. Dat was ons dessert. Een heerlijke chocolademelk met een super schattige chocolade cupcake!
En wie kwam ik daar tegen? Suzy! Het meisje van de Thalys ja ;) Echt zo toevallig. Als je nagaat hoe groot Parijs is haha.

Ik weet het, deze blog wordt weer aardig lang, maar ik ben dus gewoon nog echt lang niet klaar? Ik moet nog twee dagen vertellen, dus nog even. Komtie dan hè..

Zondag. Prachtige dag was het! De zon scheen hier volop in Parijs (okee iets overdreven, alleen in de ochtend ^^). Maar sneeuw hebben we hier niet. 's Middags met Veronique, Nienke, Margot & Lissi naar de bioscoop geweest. We zijn naar de film 'In The Air' geweest. In het Engels met Franse ondertiteling. Best verwarrend soms, want je gaat toch steeds kijken naar de ondertiteling en meelezen. Wel leerzaam! De film was met George Clooney. Ik moet zeggen, dat maakt de film leuk, als het een andere acteur was geweest was het misschien saai. Maargoed, daarom is het juist een goede film denk ik haha. Toch wil ik wel binnenkort graag eens naar zo'n giga-grote bioscoop hier in Parijs. Ook wil ik graag eens naar een echte frans film. 's Avonds gegeten bij Veronique. Was erg gezellig (en mijn magnetronmaaltijd was best lekker (- makkelijk haha).

Gister was mijn laatste vrije dag. Naar de Starbucks geweest met Suzy. Daarna heb ik nog even alleen gewinkeld bij Rue des Rennes, een erg leuke (minder bekende) winkelstraat in Parijs.

Volgende keer zal ik wat vertellen over mijn werk. Nu wordt het wel erg lang.

Weltrusten allemaal.

Bonne nuit.

Liefs,
Esmeralda

  • 02 Februari 2010 - 21:38

    Mirjam:

    Jaaa, die cocktails hè Essie.. Hmmmm <3
    En als je toch bij de Starbucks bent, drink je dan een lekkere Frappuchino voor me?

    Kus

  • 02 Februari 2010 - 21:40

    Esmeralda Groen:

    Hahaha.
    Mir, als jij gewoon hier komt kunnen we er samen ééntje drinken en dan ook gelijk 's avonds cocktails <3

  • 02 Februari 2010 - 21:58

    Esther:

    Hey Esmeralda,

    Wat schrijf je toch leuk!!!
    Ja dat meen ik, leuk voor je om te bewaren ook denk ik.
    Geniet van het parijse leven voor je het weet zit je weer in de Karekiet.
    Groetjes Esther

  • 02 Februari 2010 - 22:19

    Row:

    Leuk Es!
    X

  • 03 Februari 2010 - 09:38

    Miranda:

    Dat wordt flink sporten zeg. We blijven je volgen. Veel plezier nog

  • 04 Februari 2010 - 18:46

    Oma Francien:


    Lieve Esmeralda,
    Opa Oma genieten van jouw Blog. We kijken iedere dag hoe het verder gaat met je belevenissen.Zo te lezen geniet je met volle teugen van je Parijs.Ga zo verder,
    Kussen van0ma en opa

  • 04 Februari 2010 - 21:06

    Mama:

    Lieve schat,
    Leuke blog weer, je hebt het idd erg druk gehad van de week. Fijn dat je zoveel mensen ontmoet. Ik kom lekker snel weer naar Parijs. Kunnen wij ook weer wat drankjes drinken! En lekker een hapje eten. Nou werk ze en veel plezier zo tussendoor. groetjes,
    Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Esmeralda

Welkom allemaal op esmeraldagroen.waarbenjij.nu! Op deze blog houd ik al mijn ervaringen en belevenissen van mijn reizen bij. Het zou leuk zijn als jullie een reactie achterlaten :) Liefs, Esmeralda

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 43927

Voorgaande reizen:

17 Januari 2013 - 20 Juni 2014

Backpacken Thailand, Laos, Cambodja & Vietnam

19 April 2012 - 01 Juli 2012

Zuid-Afrika Minor Lodge Management 2012

03 Augustus 2009 - 06 Juni 2010

10 maanden Parijs

Landen bezocht: