Oui, je suis encore là - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Esmeralda Groen - WaarBenJij.nu Oui, je suis encore là - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Esmeralda Groen - WaarBenJij.nu

Oui, je suis encore là

Door: Esmeralda

Blijf op de hoogte en volg Esmeralda

08 Maart 2010 | Frankrijk, Parijs

Lieve allemaal,

Oui Oui, je suis là. Eindelijk weer een berichtje vanuit Parijs. Ik was mijn blog niet vergeten en jullie ook zeker niet, maar het is er even 'niet van gekomen'.

Redenen zijn, ik heb het heel druk met m'n werk (geen smoes ;)) & op een gegeven moment, nu dus, moest ik zoveel vertellen dat ik er dan niet echt zin in heb haha. Nja eigen schuld. Het moest er toch weer van komen, dus nu staat er weer een blog voor jullie klaar. Ga er lekker voor zitten ;)

Als laatste had ik geschreven over mijn werkzaamheden bij de Housekeeping. Inmiddels ben ik sinds een week begonnen met een andere shift. Ik begin nu om 7 uur 's ochtends. Dit betekent dat ik de dag (nu nog samen met een andere Gouvernante) moet openen. Ik begin met alles uit te printen aan formulieren en andere informatie die nodig is om dedag te beginnen.nk bijvoorbeeld aan de Arrivals, Departures, Traces, History & Forecast en nog veel meer. Ook moet ik het 'feuille de travaille' van de kamermeisjes uitprinten. Eenmaal alles uitgeprint, dan kan ik beginnen. Meestal begin ik eigenlijk al om half 7, anders kom je in tijdnood, omdat de eerste kamermeisjes al om 7 uur beginnen. Dan moet ik wel al kamers kunnen geven aan hun om mee te beginnen.
Ondertussen verdeel ik dus de kamers onder de kamermeisjes, par étage et par séction. De vaste kamermeisjes hebben een eigen séction, de extra's niet, dus die kan je gewoon ergens neerzetten. Natuurlijk hebben ze niet elke dag dezelfde kamers, want soms zijn sommige niet verhuurd dus die worden niet opnieuw schoongemaakt (alleen gecontroleerd door mij). Het was best lastig in het begin om die kamers te verdelen. Beetje lastig uit te leggen. Het gaat er in ieder geval om dat een kamermeisje 16 kamers moet hebben, waarvan maximaal 8 grote kamers (dit wil zeggen meer dan 1 bed). De suite geldt niet voor 1 grote kamer maar voor 2 kleine kamers. Nouja genoeg weer over m'n werk. Ik heb het best naar m'n zin. Voordeel van om 7 uur beginnen is dat ik om half 4 klaar ben met werken. Dan begint de tijd dus voor leuke dingen ;)

Ik heb al eigenlijk sinds 2 februari niet verteld wat heb ik gedaan,dus dat wordt dan in één keer veel nu haha.

In februari heb ik veel leuke dingen gedaan. Ook weer veel mensen leren kennen. In de foyer zijn wat nieuwe Engelsen gekomen. In februari heb ik bijna elke avond gegeten in de foyer (om mijn tickets van 2009 op te maken ha-ha ;)) Met de Engelsen is heel gezellig. Zijn toch meer types als wij geloof ik, want ik geef toe, die Fransen zijn af en toe wel apart haha, maar wel heel leuk! In februari was ik een paar zondagen vrij, dat was erg leuk, want toen heb ik wat dingen kunnen bezoeken. Ik heb met Nienke de toerist uitgehangen. Ik had zin in iets cultureels. Vaak heb ik daar geen tijd voor óf omdat er niemand is om mee te gaan. We zijn naar het Panthéon geweest (wat tegenviel!), even lekker gelopen in Jardin du Luxembourg, nog even gaan winkelen in Les Quatre Temps, uit eten bij Les Philosophes in Le Marais. & omdat we nog niet naar huis wilden een drankje gedronken bij Indiana op de Bastille.

Verder ben ik in februari elke woensdag naar de Spaghettibar geweest samen met Veronique en nog meer mensen, dat verschilde per avond. Erg gezellige bar. Lekker hip. En als groot voordeel, wijn voor 3 euro, wat echt spotgoedkoop is voor Parijs. Dit was dus onze nieuwe 'spot'. Al ben ik nu toch wel weer toe aan iets anders haha.

Op zaterdag 13 februari ben ik uitgeweest met Nienke, Margot, Lissi & nog wat mensen. Het was een party vlakbij Grands Boulevards. In een tent die heette 'Players'. Omdat het de volgende dag Valentijnsdag was was het dus een Valentijnsparty (joh!). Iedereen kreeg een bandje. Je kon kiezen uit Rood (bezet), Geel (Ligt er aan wie het is), Groen (Vrijgezel). Ik had gekozen voor geel (de rest van ons ook trouwens), want ik heb geen zin in 'Players' (toepasselijk in een tent die zo heet haha). Wel leuke avond gehad. Niet te laat gemaakt, want de volgende dag wilde ik gaan schaatsen met Veronique. Afgesproken met Veronique bij Hôtel de Ville. Daar aangekomen bleek dat de Chinezen hun Nieuwjaar gingen vieren daar. Heel gezellig, maar we konden dus niet schaatsen. Uiteindelijk een hele gezellig dag gehad in Le Marais. Heerlijk gewandeld én hele leuke winkels gekeken! Echt de fijnste plek van Parijs!

Eind van de week. We zitten nu bij 20 februari ;) Papa & mama kwamen naar Parijs! 's Avonds heerlijk gegeten bij Café Hugo op de Place de Vosges. Gezellig en een toplocatie! Volgende dag (zondag) op tijd er uit. We gingen naar de markt bij Bastille. Erg mooie marktmet goede producten! Lekker wat inkopen gedaan voor de lunch. Verder zijn we nog naar Musée d'Orsay gegaan en 's avonds uit eten op de hoek.
De volgende dag hebben we geluncht bij een leuk iets op rue de St. Antoine, vlakbij de Bastille. Ook nog gelopen door St. Paul, het was ijskoud, helaas. Verder nog lekker gewandeld door de straten van St. Germain du Pres. 's Avonds uit eten geweest in Rue de Charonne (ja mijn straat!). De straat is 2 kilometeer (of langer) en dus kom ik nu nog, na zo'n lange tijd, nieuwe dingen tegen. Een heel leuk restaurantje gevonden. Heerlijk gegeten. Zeker voor herhaling vatbaar! Dinsdagochtend gingen papa en mama weer naar huis. Ik had die middag een gesprek met mevrouw Alberts. Ze is erg tevreden over me, dus dat is mooi!

Vrijdag de 26e uit eten geweest met Véronique bij Café Hugo. Heerlijk gegeten. Erg gezellig! Afgelopen week was het prachtig weer. Vooral vorige week maandag en dinsdag (toen had ik weekend). Ik heb heerlijke wandelingen gemaakt. Onder andere van mijn huis naar de Bastille, erg leuk! Heerlijk in de zon! En oohja, eindelijk eindelijk heb ik afgelopen dinsdag met Veronique geschaatst! We waren het al zo lang van plan. Leek mij erg leuk, schaatsen bij Hôtel de Ville. Dat was het dus ook. Toch hadden we het op een gegeven moment wel gezien. Het baantje is niet zo groot. Grappig was wel dat er heel veel van die jongens waren die vroegen of ze je moesten helpen met schaatsen. Als ze dan nog leuk waren, maar helaas.

Toch weer een gigantisch lange blog geworden hè?

Ik heb nu weekend, maandag, dinsdag, woensdag. Vandaag niet veel gedaan. Eigenlijk verveel ik me een beetje. Het is prachtig weer, maar ik heb geen zin om weer alleen op pad te gaan en iedereen is werken helaas.
Gister gewerkt van 7 tot half 4. Toen een drankje gedronken met Whitney. Zij is ook stagiaire in mijn hotel. Was erg gezellig. 's Avonds uit eten geweest met Nienke bij St. Michel!

Ik ga nu maar eens even wat nuttigs doen.

Fijne week allemaal.

Liefs uit Parijs,
Esmeralda


  • 08 Maart 2010 - 15:47

    Lisette:

    Leuk, leuk, leuk, leuk!!!! :) Ik ben weer helemaal bij! ;)

    Geniet er nog van Essie.. voor je het weet zit je weer in het saaie Nederland ;)

    Liefs Lisette

  • 08 Maart 2010 - 16:02

    Cynthia :

    heee es,

    ik wil wel met je mee!alleen ben ik helaas niet in Parijs:( leuk om weer een blog van te lezen! zat namelijk net vandaag te denken dat het lang geleden was dat je hebt geschreven, echt waar;)
    geniet van je vrije dagen.

    xxx cynthia

  • 12 Maart 2010 - 12:32

    Mama:

    Lieve Es,
    Volgens mij was februari weer een fantastische maand!
    Ik vind het erg leuk om te lezen. Veel plezier met alles in Parijs.

    Kus, mama

  • 14 Maart 2010 - 17:59

    Papa:

    Ha lieverd, het gebeurt niet veel dat ik op je blog reageer. meestal spreken we elkaar via de telefoon. Je hebt weer van alles meegemaakt. Lijkt me echt wat voor jou de Spaghettibar. Leuk dat je weer bij Les Philosophes hebt gegeten. Je was zeker op tijd. Anders is er echt geen plaats. Ik vind Le Marais ook een gezellige wijk. Bijzonder dat je midden in parijs bent gaan schaatsen bij Hotel de Ville. as. donderdagavond halen we je op van Rotterdam centraal. Fijn om je dan weer voor een paar dagen thuis te hebben.
    Nou lieverd, ik zie je donderdag
    groeten, papa xxx

  • 14 Maart 2010 - 19:02

    Tante Karin:

    Hey lieve Es,
    Wat is het toch elke keer leuk om je blog te lezen.
    We zijn weer helemaal op de hoogte, van je moeder heb ik gehoord dat we je binnenkort weer zien, op je vaders verjaardag, gezellig.
    Ga nog heerlijk een paar maandjes genieten in het heerlijke parijs, want het is zo voorbij...
    Dikke knuffel, tante Karin, en ik zie je zaterdag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Esmeralda

Welkom allemaal op esmeraldagroen.waarbenjij.nu! Op deze blog houd ik al mijn ervaringen en belevenissen van mijn reizen bij. Het zou leuk zijn als jullie een reactie achterlaten :) Liefs, Esmeralda

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 43927

Voorgaande reizen:

17 Januari 2013 - 20 Juni 2014

Backpacken Thailand, Laos, Cambodja & Vietnam

19 April 2012 - 01 Juli 2012

Zuid-Afrika Minor Lodge Management 2012

03 Augustus 2009 - 06 Juni 2010

10 maanden Parijs

Landen bezocht: