C'est enfin le printemps maintenant! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Esmeralda Groen - WaarBenJij.nu C'est enfin le printemps maintenant! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Esmeralda Groen - WaarBenJij.nu

C'est enfin le printemps maintenant!

Door: Esmeralda

Blijf op de hoogte en volg Esmeralda

16 Maart 2010 | Frankrijk, Parijs

Lieve familie, vrienden & vriendinnen!

Hoe gaat het met jullie? Bedankt voor de leuke reacties weer :) Vind ik erg leuk! Hier gaat alles goed. Het is prachtig weer! Jeej! Hier word je echt blij van! Vandaag was het gewoon 14 graden! En ik zag dat het donderdag 18 (!!!) graden wordt!Morgen na mijn werk ga ik lekker foto's maken met Kevin in Jardin du Tuilerie!

Mijn vorige blog is alweer een week geleden. Om op schema te blijven - en niet weer een hele maand in één keer te moeten beschrijven - dacht ik, ik moet er maar weer één plaatsen.

Vorige week was ik 3 dagen vrij, maandag, dinsdag en woensdag. Ik heb zeker wel leuke dagen gehad. Toch vind ik het nog steeds vervelend, zo die dagen vrij doordeweeks (klinkt raar). Maar dit komt vooral omdat er bijna niemand vrij is dan. Ik wil nog zoveel zien en ik kom er niet aan toe, omdat ik nooit in het weekend vrij ben. Gelukkig heb ik nog 2,5 maanden te gaan. Die moet ik maar goed besteden. De tijd gaat ontzettend snel. Ongelooflijk dat ik hier al zo lang zit.

Ik kijk even in mijn agenda wat ik allemaal gedaan heb afgelopen week (haha).
Vorige week dinsdag was ik dus vrij. Toen heb ik eind van de dag met Veronique afgesproken. Zij moest die dag tot half 6 werken dus daarna hadden we afgesproken op Republique. Op naar de Arc de Triomphe. We hebben hem beklommen (ja je moet alles lopen bij de Arc de Triomphe ;)) en het uitzicht was fantastisch. Het was een helder begin van de avond met nog een roze gloed van de zon die net onder was gegaan. Leuk is dat je zo om je heen kunt kijken. Je ziet alles! Ik was de gids van Veronique en vertelde haar maar even wat er allemaal om ons heen te zien was. Zij is hier namelijk sinds 2 maanden. Ik kan dus nu weer iets van mijn lijstje afstrepen. Op naar het volgende.
's Avonds nog met Veronique wat gedronken en tapas gegeten bij Indiana op de Bastille. Was erg gezellig. De volgende dag had ik mijn RTT. Deze dag krijg ik af en toe terug, omdat wij in het hotel 8,5 uur per dag werken. Overdag heb ik geloof ik niet veel gedaan, in ieder geval niet belangrijk genoeg om op te schrijven. 's Avonds ben ik naar de bioscoop geweest met Veronique, Lieke & Marjon. We zijn naar Valentine's Day geweest. Ik vond het een erg leuke film! Direct na de film naar huis gegaan, want ik moest de volgende ochtend weer half 6 opstaan.

Donderdag en vrijdag gewerkt. Gaat nog steeds goed. Af en toe word ik wel gek van die Fransen. Ze zeuren nogal veel en veel uit ons team hebben eigenlijk geen zin om de handen uit de mouwen te steken. Frustatie ten top. Toch zijn er ook veel die wél leuk zijn. Hier heb ik dan ook veel lol mee. Mijn frans gaat steeds beter, dus dat is ook erg leuk!

Vrijdag na het werk heb ik met Kevin een drankje gedronken in Le Marais. Toen was het opeens weer etenstijd (wij spreken altijd rond die tijd af, handig ;)). Dit keer ben ik niet uit eten geweest. Kevin heeft heerlijk voor mij gekookt. Nog bedankt Kev!
Weer op tijd naar huis gegaan. Zaterdag beloofde een hele drukke dag. Helemaal volgepland kun je wel zeggen. Ik heb gewerkt van half 7 tot 4 uur. Eerder begonnen dus en ook nog langer doorgegaan ook. Hierna ben ik met de metro naar Arts et Metier gegaan, naar het huis van Albert & Hans, twee Nederlandse studenten die hier nu voor een paar maanden in Parijs studeren. Samen met Veronique namen we de metro naar Opéra. Lekker door de straten geslenterd. Ook nog naar Lafayette geweest, ja op zaterdag! Hier staat bekend, ga niet op zaterdag naar Lafayette. Deze keer viel het mee, misschien omdat het rond etenstijd was? Hierna de metro genomen naar St. Michel. Een drankje gedronken. Ik kon niet te lang blijven, want ik moest alweer door naar mijn volgende afspraak ;)
Roos is afgelopen donderdag jarig geweest. Dit moest natuurlijk gevierd worden dus gingen we met een groep meiden uit eten bij Indiana bij de Mont Parnasse. Dit was erg gezellig. Ik heb heerlijk gegeten en heel veel lol gehad!
Veel meiden gingen nog uit. Helaas ik niet, want ik moest dus weer de volgende dag om half 7 beginnen met werken.
Je kunt misschien wel begrijpen dat ik de volgende dag om 4 uur zo verschrikkelijk moe was. Ik ben om kwart voor 8 naar bed gegaan haha!

Gister had ik 1 dag vrij. Ik ben gaan winkelen met Suzy. Het was erg gezellig. Ik heb een nieuwe spijkerbroek gekocht. Ben er erg blij mee! Hierna nog even heerlijk in de zon gezeten, ZONDER JAS! Oui, mesdames et messieurs, c'est enfin le printemps maintenant!

X

  • 16 Maart 2010 - 19:46

    Vincent :

    Lauw mn, hier is het nog stukkie kouder zegmaar,

    tot donderdag enzo.

    oi
    JE BRO MN JWZ PEACE AAAAAITH

  • 16 Maart 2010 - 19:53

    Miranda:

    Gezellig om je zaterdag te zien. Cynthia komt ook mee. Trouwens, leuk dat je weer zo snel wat geschreven hebt. Kijk er nog steeds naar uit. Doei.

  • 16 Maart 2010 - 21:38

    Mama:

    Hé lieverd,

    Leuk weer schat. Geniet maar van de lente in Parijs. Straks is het weer Nederland. Ook leuk weer trouwens!

    kus, mama

  • 17 Maart 2010 - 21:14

    Kirsten:

    Jaaaa lekker he, die zon. Hier in Nederland doet ie eindelijk ook eens goed z'n best! Vandaag ook zonder jas buiten gezeten.. :)

    Leuk verhaal weer. Geniet er nog van, de laatste 2,5 maand. Time flies when you're having fun! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Esmeralda

Welkom allemaal op esmeraldagroen.waarbenjij.nu! Op deze blog houd ik al mijn ervaringen en belevenissen van mijn reizen bij. Het zou leuk zijn als jullie een reactie achterlaten :) Liefs, Esmeralda

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 43923

Voorgaande reizen:

17 Januari 2013 - 20 Juni 2014

Backpacken Thailand, Laos, Cambodja & Vietnam

19 April 2012 - 01 Juli 2012

Zuid-Afrika Minor Lodge Management 2012

03 Augustus 2009 - 06 Juni 2010

10 maanden Parijs

Landen bezocht: