Inmiddels gewend in Zuid-Afrika! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Esmeralda Groen - WaarBenJij.nu Inmiddels gewend in Zuid-Afrika! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Esmeralda Groen - WaarBenJij.nu

Inmiddels gewend in Zuid-Afrika!

Door: Esmeralda

Blijf op de hoogte en volg Esmeralda

04 Mei 2012 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hee allemaal!

Hier weer een nieuwe blog met nieuwe avonturen ;)
Ik zal beginnen waar ik gebleven was, vorige week vrijdag. Niet heel veel gedaan geloofik. Eerlijk gezegd kan ik het me niet goed herinneren! 's Avonds hebben we gegeten bij Restaurant 'Links'. Dit is niet ver van onze school vandaan. Ik had hier al eerder wat gedronken in de middag en het is een heel leuk restaurantje in Zuid-Afrikaanse stijl. Niet heel groot, beetje huiskamer idee en boven een mooi terras met uitzicht op Port Alfred. En ik heb struisvogel gegeten!!!! Jaja, ik leer steeds weer wat bij ;) En het was heel lekker! 's Avonds nog even wat gedronken in de schoolbar.

Zaterdag weer lekker vroeg ontbijten (ontbijten kan tot 9 uur) en boodschappen gaan doen. Lekkere dingen gekocht voor op de boot. Jaja, we gingen een boottocht maken over de Kowie River in Port Alfred. Eigenlijk hadden we andere plannen voor het weekend. We wilden een auto huren, maar alle auto’s waren helaas bij elk bedrijf in de omgeving al verhuurd. Dit kwam, waarschijnlijk, doordat de Zuid-Afrikanen een lang weekend hadden (vrijdag Freedomday en dinsdag Workersday). Nouja, daarom gingen we dus een boottocht maken! Leuk om het allemaal eens vanaf de andere kant te zien. We begonnen de boottocht in een villawijk en na een tijdje varen, vaar je richting de townships. Heel raar zijn die verschillen.

Na de boottocht wat gaan drinken op het terras van 'Links' om even uit te rusten van de steile berg die we iedere keer op en af moeten lopen ;) Hierna een lekkere maaltijd gegeten op school. 's Avonds zijn we met een groep studenten uitgeweest in Roxy's. Dit is een beachbar aan het strand van Port Alfred. Er werd ons al gewaarschuwd dat het een dooie boel was daar die avond, maar ik zei, jongens we zijn met een groep dus dan wordt het vanzelf wel leuk. En leuk werd het. Het was echt een geweldige avond vol met dansen en vooral lol. Van de 10 mensen waren er 4 vrijgezel. Nou die hebben elkaar gevonden hoor die avond. Alle 'bezette mensen' hebben erg gelachen, waaronder ik dus ;)

Op zondag is er altijd een brunch, zodat je toch een beetje kunt uitslapen. Een heerlijk ontbijt met een lekker croissantje. We worden af en toe best verwend hier hoor :) Zondag was het prachtig weer, dus zijn we lekker naar het strand geweest! Heerlijk was het! Echt een zomerdag. Natuurlijk konden we het niet laten om onszelf even te trakteren op een lekker drankje bij Guido's. Ik heb een heerlijke aardbeienmilkshake (zelfgemaakt, met ijs) gedronken :) Omdat we toch wel wat trek kregen hebben we een heerlijke pizza gedeeld met z'n vijfen. Die andere vier zijn trouwens Josien (mijn huisgenoot), Karlijn, Pytsje en Marrit.
Maandag had ik CBL (Case Based Learning). We hebben twee sessies per week. De eerste is de sessie opstarten, wat dus absoluut niks voorsteld. Erg grappig. Heel vaak zijn lokalen hier dubbel geboekt. Dit keer kregen we de deur niet open van ´Emma´s Cottage´, een bijgebouw waar ook lokalen zijn. Daarom heeft de docent de les maar buiten gegeven, zittend aan de picknicktafels. De tweede sessie heb ik vandaag toevallig gehad (dus op donderdag). Deze sessie is een stuk langer, namelijk 2 uur en een kwartier. Maargoed, dan doe ik in ieder geval dus toch nog iets nuttigs. Vandaag een presentatie gehad, 8 punten van de 10, dus dat is mooi!

Terug naar maandag. We kunnen hier gratis zwemmen in Port Alfred als studenten van Stenden Univeristy, van maandag t/m vrijdag, dus daar maak ik natuurlijk gebruik van. Ik ben deze week al drie keer geweest (maandag, woensdag en donderdag). Ik kom straks helemaal in shape terug :)
Verder heb ik die dag mijn eerste echte wildlife gezien ;) Er waren aapjes in onze tuin! Ze zien er lief uit, maar ze zijn ontzettend brutaal!
Natuurlijk was het ook nog Koninginnedag en daarom heb ik nog even geskyped met mijn lieve opa die die dag al 84 jaar jarig is. Nogmaals gefeliciteerd Opa :)

Koninginnedag lieten wij in Zuid-Afrika natuurlijk niet aan onze neus voorbij gaan. Iedereen was volledig in het oranje naar Scallywags (villa waar ook studenten van Stenden University wonen) gekomen. Bij binnenkomst werden de vlaggetjes op onze wangen gesminkt! Lekker gezeten bij het kampvuur en lekker zitten kletsen. Hierna werden we weer door het busje afgeleverd bij ´The Lounge´. Het was natuurlijk erg gezellig!
Dinsdag waren we vrij, want het was Workers day (Dag van de Arbeid). Niet heel veel gedaan. Beetje huiswerk gedaan. ´s Middags vond ik dat ik wel genoeg had gedaan aan m´n huiswerk en ik verveelde me ook een beetje. Het is jammer dat je hier niks alleen kunt ondernemen. Je moet altijd afspreken om met iemand iets samen te doen anders is het niet veilig. Eigenlijk moet je altijd jongens mee, of je moet met 4 meiden zijn ofzo. Ik moet er nog steeds aan wennen, ik voel me er soms wel beperkt door. Soms wil je ergens heen en dat kan dan dus niet omdat de rest er óf geen zin in heeft of gewoon les heeft en dan dus geen tijd heeft. Gelukkig hadden Pytsje en Marrit die dag hetzelfde en dus besloten we een wandeling te gaan maken door Port Alfred. Aangezien de Kowie Rivier uitmondt in de zee heb je dus aan twee kanten strand (joh!). De ene kant (rechts) is 10 minuten lopen vanaf Bottmill (daar woon ik). De andere kant is pas na 3 kwartier te bereiken, want er is maar 1 brug. Aangezien we toch al een eind op weg waren hebben we ook nog even boodschappen gedaan in het centrum. De omgeving en het strand in Port Alfred is erg mooi, maar voor het centrum hoef je het niet te doen. Niet heel erg mooi ofzo.

Gister, woensdag, had ik ´s ochtends een lecture over de geschiedenis van de hospitality in Zuid-Afrika. Dit was erg interessant vond ik! Eigenlijk jammer dat het zo kort duurde. Ze zijn hier niet echt van de lange lessen. Er wordt al snel gezegd ´studenten, de les zal niet lang duren hoor, dus het zal niet te veel tijd kosten van je vrije tijd´. Misschien gek dat ik nou juist die lessen leuk vind.. Maargoed, we zitten pas in de tweede week, dus misschien komt het nog.
´s Middags hadden we de eerste Lodge Visit. Hier had ik naar uitgekeken, want dan waren we er even ´uit´. Het was een lodge, iets buiten Port Alfred. De lodge heet: Oceana Beach and Wildlife reserve; www.oceanareserve.com. Het was dus een lodge aan zee. Het zag er allemaal super mooi uit vond ik! Verder heb ik Nyala´s gezien, die behoren als het goed is tot de antilopensoort. Nooit van die beesten gehoord haha, maargoed ik heb ze toch gezien he!

Gister, zoals ik al zei, cbl gehad inclusief presentatie. ´s Middags ben ik even naar het strand geweest, even gelegen, maar het was toch wat fris, dus weer vrij snel teruggegaan. Daarna even naar het centrum gelopen met drie anderen en vanavond dus weer gezwommen. Vanochtend had ik al om 8 uur les dus ik moest vroeg op! Nu zit ik lekker in de zon deze blog te typen. Vandaag verder niet heel veel doen.

Nu zou ik nog bijna het leukste vergeten! Zaterdagochtend, om 9 uur, vertrek ik samen met vier andere meisjes richting het Addo Elephant Park (dat is richting Port Elizabeth). Ik heb er echt ontzettend veel zin in. Ben blij dat ik nu echt wat ga zien! We zullen hier ook overnachten, dus hier ben ik ook erg benieuwd naar! Natuurlijk zullen jullie alles lezen in mijn volgende blog!

I keep you posted!

Liefs,
Esmeralda

  • 05 Mei 2012 - 14:41

    Anky:

    Hoi Esmeralda
    wat een prachtig leven daar in Zuid Afrika en wij maar denken dat het voor studie is! Hopelijk heb je de olifanten inmiddels gespot en ben je, als je dit leest, weer heelhuids terug.
    Blijf genieten van het mooie leven daar!
    Groeten en dikke kus,
    Anky & Jan

  • 05 Mei 2012 - 14:49

    Jeanine:

    Weer zo'n leuk verhaal om te lezen!!
    Top!
    Leuk je vanochtend nog even gesproken te hebben!
    Hoe was je dag vandaag bij de olifanten?
    Kus!

  • 06 Mei 2012 - 10:28

    Mama:

    Hé lieverd, fijn dat je het naar je zin hebt in Z.A. Je hebt weer een leuke blog geschreven over je belevenissen. Weekend naar het olifantenpark zorgt voor onvergetelijke ervaringen. Fantastisch, dat is de bedoeling van je reis! Kus van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmeralda

Welkom allemaal op esmeraldagroen.waarbenjij.nu! Op deze blog houd ik al mijn ervaringen en belevenissen van mijn reizen bij. Het zou leuk zijn als jullie een reactie achterlaten :) Liefs, Esmeralda

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 43930

Voorgaande reizen:

17 Januari 2013 - 20 Juni 2014

Backpacken Thailand, Laos, Cambodja & Vietnam

19 April 2012 - 01 Juli 2012

Zuid-Afrika Minor Lodge Management 2012

03 Augustus 2009 - 06 Juni 2010

10 maanden Parijs

Landen bezocht: